Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: 1972
Tellerstand: 33.041 km
Kleur: Rood
Kenteken: AM-12-45
Technische informatie
Vermogen: 84 kW (114 PK)
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 1.584 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Topsnelheid: 185 km/u
Ledig gewicht: 900 kg
GVW: 900 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Lancia Fulvia (Tipo 818) is een auto die door Lancia werd geproduceerd tussen 1963 en 1976. Vernoemd naar de Via Fulvia, de Romeinse weg die van Tortona naar Turijn leidde, werd hij geïntroduceerd op de Autosalon van Genève in 1963 en geproduceerd in drie varianten: Berlina 4-deurs sedan, 2-deurs Coupé en Sport, een alternatieve fastback coupé ontworpen en gebouwd door Zagato op de Coupé-bodemplaat.
Fulvia's staan ??bekend om hun rol in de geschiedenis van de motorsport, waaronder een overwinning in 1972 van het International Rally Championship.[2] Road & Track beschreef de Fulvia als "een precisie-auto, een technisch hoogstandje". Coupé 1600 HF (Tipo 818.740/741): 1970. Gefacelifte, volledig stalen carrosserie met 1.584 cc motor met Solex C42DDHF carburateur die 115 CV (85 kW; 113 pk) produceert bij 6.000 tpm. De carrosserie werd gewijzigd ten opzichte van de standaard 1.3 Coupé om verbrede wielkasten te integreren ter vervanging van de extensies die werden gebruikt op de 1e serie HF's.
Deze hier gepresenteerde Fulvia HF is een totaal gerestaureerde auto. Zowel de carosserrie als de alle draaiende delen zijn gerestaureerd of gereviseerd, denk hierbij aan de motor, en de versnellingsbak. Hiervan is heel veel materiaal aanwezig in de vorm van foto's en rekeningen. Dit is allemaal met zeer veel liefde gedaan door de zeer bekende Lancia Restaurateurs.
Body is volledig opnieuw gelakt: onder en boven, binnen en buiten.
Onderzijde is ge-tectyleerd, alle inwendige delen zijn behandeld met wax. Ophanging/aandrijvingdelen poedercoated.
Technisch: auto is technisch nog steeds in ‘originele’ specificatie: geen electronica of andere vernieuwingen. Wel zijn (bijna) alle aanbouwdelen onder motorkap vervangen door nieuw. Enige uitzondering hierop is de elektronische ontsteking – dit omdat het continue verstellen van de mechanische ontsteking te vaak nodig is.
Motorblok is gerestaureerd op opgebouwd door Maarten van Baluschek van Track motortechniek, absoluut specialist in Fulvia motoren, afstelling is/wordt gedaan door Wainer Mariuzzio van CasaLancia.
Versnellingsbak volledig gerestaureerd door/bij Huib Geurink (Casalancia) - alle lagers en tandwielen. Alle rubbers en leidingen van de carrosserie etc. zijn vervangen. Nieuwe kabelboom. Nieuwe tank. Nieuwe koperen remleidingen, Alle RVS delen opnieuw gepolijst. Originele 14-inch HF velgen opnieuw rondgemaakt en gespoten. Carburateurs in Italie gerestaureerd. Bladveren opnieuw verwarmd en gevormd. Deurhandels opnieuw behandeld met zamac en verchroomd, Logos opnieuw verchroomd.
Inclusief uitrusting voor (historische) ritten: originele OMP rolkooi, twee in-period BF stoelen, vierpuntsgordels van Sabelt, Brantz (mechanische) tripmeter, lamp voor verlichting navigator, twee extra verstralers (verchrromd), 1 extra achteruitrijlicht, 12V-aansluiting voor rallyloep of pod.
Het resultaat is deze prachtige Lancia Fulvia HF die dan ook fantastische rijdt, schakelt en stuurt alsof het een nieuwe auto betrof. In het interieur zijn...
Meer informatie:
https://www.metropole.nl/sales-occasions/42082089