Porsche 928 (manual gearbox, Pasha interior)

€ 44.950

Prijs:
€ 44.950
Sinds:
3 maanden+
Gezien:
13 keer
Adverteerder:
Kaeve Cars
Plaats:
UDEN
Telefoon:
0646720438
Activiteit:
7 jaar actief op Marktnet
Porsche 928 (manual gearbox, Pasha interior)

Algemene informatie
Merk: Porsche
Model: 928
Type: (manual gearbox, Pasha interior)
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: nov. 1981
Tellerstand: 124.098 km
Kleur: Groen metallic

Technische informatie
Vermogen: 176 kW (239 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 4.474 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 230 km/u

Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.450 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Afmetingen (LxBxH): 4447 x 1836 x 1313 cm
Wielbasis: 2.500 cm

Interieur
Interieur: Zwart, Velours

Staat
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Elektrisch bedienbare ramen voor
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels
  • Getint glas
  • Lederen stuurwiel
  • Lichtmetalen velgen
  • Mistlampen achter
  • Mistlampen voor
  • Ruitenwisser achter
  • Stuurbekrachtiging
  • Stuur in hoogte verstelbaar

English text below.
Deutscher text unter.



De 928 modellen werden aangedreven door een watergekoelde V8-motor waarbij de cilinders onder een hoek van 90° stonden. De cilinderinhoud van de motor steeg van de in eerste instantie 4,5 liter tot 5,4 liter. Het vermogen werd overgebracht via het transaxleprincipe.

Om de aerodynamica te verbeteren, werden de modellen vanaf het model 928 S (modeljaar 1979) voorzien van een voor- en achterspoiler.

De achteras van de 928 was een compleet nieuwe ontwikkeling. Wat deze ophanging met dubbele draagarmen, ook bekend als de Weissach as, uniek maakte, was zijn stabiliserende toespooreffect. Dit werkte min of meer als een passieve achterwielbesturing, wat in belangrijke mate bijdroeg aan de actieve veiligheid van de Gran Turismo.

928 (modeljaar 1978 - 1982)
De ronde achterzijde zonder achterspoiler was een onmiskenbaar en onderscheidend kenmerk van de 928. Anders dan latere opvolgers, had dit model geen voor- of achterspoiler. De 4,5- liter motor van de 928 leverde 240 pk.

Dit betreft de 1ste generatie van de 928 in de perfecte kleuren samenstelling, "Lindgrün" met een jaren 70 design Pasha interieur (Velours zwart/wit geblokt).
Nieuw geleverd in Duitsland (C00), bouwjaar 1977 met een 1 ste registratie op 27 November 1981.


The 928 models were powered by a water-cooled V8 engine with cylinders arranged at a 90° angle. The engine displacement increased from an initial 4.5 liters to 5.4 liters. Power was transmitted via the transaxle principle.

To improve aerodynamics, the models from the 928 S (model year 1979) onwards were equipped with front and rear spoilers.

The rear axle of the 928 was a completely new development. What made this double-wishbone suspension, also known as the Weissach axle, unique was its stabilizing toe-in effect. This worked more or less like passive rear-wheel steering, significantly contributing to the active safety of the Gran Turismo.

928 (model year 1978 - 1982) The round rear without a rear spoiler was an unmistakable and distinctive feature of the 928. Unlike later successors, this model had no front or rear spoiler. The 4.5-liter engine of the 928 delivered 240 hp.

This concerns the 1st generation of the 928 in the perfect color combination "Lindgrün" with a 70s design Pasha interior (Velour black/white checkered)....

Meer informatie:
https://www.kaevecars.com/occasions-kopen/32417869

Advertentienummer: 57541569