Algemene informatie
Merk: Mercedes-Benz
Model: E-klasse
Type: 5.0 E500 SEDAN *Limited Edition*origineel NL*
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: feb. 1995
Tellerstand: 241.704 km
Kleur: Zwart
Kenteken: LB-NP-19
Technische informatie
Vermogen: 235 kW (320 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 4.973 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,1 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Wielbasis: 280 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.675 kg
Laadvermogen: 485 kg
GVW: 2.160 kg
Interieur
Bekleding: Leder
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 1
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 295 - € 326 per kwartaal
Auto's als deze Mercedes-Benz E-klasse bieden tegelijk rijdynamiek, comfort en degelijkheid. Met een achtcilinder motor en een automatische transmissie beschikt deze Mercedes-Benz over uitstekende prestaties. Het interieur van deze auto is bekleed met leer voor een ongeëvenaard luxueuze uitstraling. Een heerlijk zonnetje, of indrukwekkende wolkenpartijen? Bekijk ze onbelemmerd door het elektrisch bediende glazen panoramadak. Bij de uitrusting van deze Mercedes-Benz horen onder meer warmtewerend glas, elektrisch bedienbare ramen voor en metallic lak.
Ook is de Mercedes-Benz uitgerust met: centrale portiervergrendeling en toerenteller.
Wilt u meer weten over deze auto? Neem dan contact met ons op voor een proefrit.
De Mercedes-Benz 500 E is een krachtige versie van de W124 die Mercedes-Benz van 1990 tot 1995 verkocht. dit was een samenwerking met Porsche. Terwijl de technische afdeling volledig bezig was met de ontwikkeling van de nieuwe S-Klasse, gaf Mercedes-Benz Porsche in 1989 de opdracht om het W124-chassis opnieuw te ontwerpen zodat de 5,0 liter V8 die in de SL werd gebruikt erin zou passen, samen met de nodige veranderingen aan de ophanging. systeem en aandrijflijn. Toen de auto klaar was, bleek dat de verbrede vleugels op drie plaatsen niet door de W124-assemblagelijn in Sindelfingen pasten. Daarom kreeg Porsche ook de opdracht om de auto te assembleren. Als neveneffect zorgde deze regeling voor werkdruk voor de Porsche-fabriek, aangezien het bedrijf op dat moment in een crisis verkeerde en de fabriekscapaciteit onderbenut was.
Tijdens de productie leverde Mercedes-Benz onderdelen aan Porsche's "Reutter-Bau" -fabriek in Zuffenhausen (een stadsdeel van Stuttgart), waar het 500 E-chassis met de hand werd geassembleerd. Toen het chassis klaar was, werd het per vrachtwagen naar de Mercedes-Benz-assemblagefabriek in Sindelfingen vervoerd om daar te worden geverfd. Zodra de lak droog was, werd het gelakte chassis teruggestuurd naar Porsche's "Rössle-Bau" in Zuffenhausen, waar de motor werd geplaatst en de auto werd...
Meer informatie:
https://www.autootte.nl