Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: 1960
Tellerstand: 2.711 km
Kleur: Rood
Kenteken: FE-23-47
Technische informatie
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Prijs op aanvraag.
• De 62e van de in totaal 165 exemplaren gebouwd
• De laatste SWB gebouwd in de carrosserievorm van 1960
• Origineel chassis en motor en overeenkomstige nummers; gecertificeerd door Ferrari Classiche in oktober 2008
• Voorzien van het rapport van Marcel Massini
• Dit exemplaar was te zien in de klassieke Disney film The Love Bug
• Interessante geschiedenis in Europa en de VS
• Tankvuldop aan de buitenzijde
• Volledig gerestaureerd in Italië in de originele kleur
De 250 GT SWB werd eind 1959 geïntroduceerd en betekende een aanzienlijk succes voor Ferrari, zowel qua esthetiek als qua prestaties.
Deze specifieke 250 GT SWB, met chassisnummer 2347 GT, is nummer 62 van de in totaal 165 geproduceerde exemplaren. Het is de laatste SWB die in de carrosserievorm van 1960 is gebouwd. De wagen is bekleed met een stalen carrosserie van Scaglietti en beschikt over uitzetramen en een externe tankvulopening. De auto heeft nog steeds het originele chassis en motor, vandaar ook matching numbers, en tevens gecertificeerd in oktober 2008 door Ferrari Classiche. Bij deze 250 wordt een gedetailleerd Marcel Massini-rapport bijgeleverd.
Deze Ferrari is te zien in de klassieke Disney film 'The Love Bug' en heeft een intrigerende geschiedenis in Europa en de VS. Opmerkelijke details zijn onder meer een tankdop aan de buitenkant en een volledige restauratie/revisie, waarbij de originele kleur behouden is gebleven.
Deze 250 werd oorspronkelijk verkocht door Chic Vandagriff's Hollywood Sports Cars aan verzamelaar Jack Nethercutt uit Zuid-Californië. De auto veranderde in de loop der jaren van eigenaar en sierde zelfs het witte doek in 1968. De daaropvolgende eigenaren waren onder meer de beroemde Britse coureur David Piper. Onder Frans eigendom van Jean-Claude Trippier, in de jaren negentig, vond een uitgebreide restauratie plaats, waarbij de authenticiteit werd gewaarborgd en waarbij het motornummer 2347 GT met overeenkomende nummers werd hersteld.
De techniek van de wagen werd gereviseerd in de werkplaats van Toni Franco in Maranello, terwijl Bacchelli a Villa's Carrozzeria Auto Sport de carrosseriewerkzaamheden op zich nam. De auto werd in oktober 2008 gecertificeerd door Ferrari Classiche en maakte deel uit van de Shell Ferrari Historic Challenge Finals van 2008 in Mugello en de Techno Classica van 2009. In 2011 werd deze 250 opgenomen in een Scandinavische collectie en in 2023 verkocht aan de huidige eigenaar.
Uitzonderlijke exemplaren van de 250 GT SWB Berlinetta, met een rijke geschiedenis en eigendom, komen zelden op de markt. Deze unieke kans stelt merkenliefhebbers in staat een werkelijk bijzonder exemplaar van een van Maranello's meest iconische berlinetta's te bemachtigen.
Meer informatie:
http://www.gallery-aaldering.com