Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: okt. 1984
Modelreeks: jul. 1973 - jun. 1986
Tellerstand: 86.000 km
Kleur: Sport Orange
Kenteken: JR-ZT-22
Technische informatie
Vermogen: 154 kW (209 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 3.528 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,5 s
Topsnelheid: 193 km/u
Ledig gewicht: 928 kg
Wielbasis: 250 cm
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 5
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 19 - € 22 per kwartaal
Dat de Morgan Plus 8 een bijzondere auto is, is algemeen bekend. Maar de Plus 8 die wij hier aanbieden is uniek! Deze auto is enige jaren geleden door ons ingeruild en door onze ervaren Morgan monteur Simon Verhoeven grondig onder handen genomen en gemodificeerd om de auto uitermate geschikt te maken voor het rijden van (tour)rally's. Uiteindelijk werd het een volledige restauratie, waarbij ook het interieur werd voorzien van nieuwe stoelen, een in kleur gespoten dashboard, traanplaten vloerdelen en een professionele roll-bar. De auto werd gespoten in Morgan Sport Orange, iets heel anders dan het klassieke British Racing Green natuurlijk maar het staat de Morgan onvoorstelbaar goed. Zeker in combinatie met de zwarte velgen en alle zwarte accenten. En zeer recent is nog een nieuw mohair dak op maat gemaakt, voor het geval je onverhoopt toch een keer dicht wilt rijden.
De klassieke bladveren achter zijn vervangen door de 5-link Suspension met schroefveren. Dat maakt het weggedrag strakker, vooral in bochten, en ook comfortabeler. Aangevuld met Suplex voorveren, die de auto minder springerig maken, is het weggedrag sterk verbeterd. De remmen kregen een flinke update, waarbij onder andere de trommels achter werden vervangen door schijven en ook aan de voorzijde een verbeterd remsysteem is gemonteerd. We hebben een sportuitlaat en speciale RVS uitlaatspruitstukken gemonteerd wat resulteert in een geweldig geluid. In combinatie met een volledige motorrevisie, waarbij diverse nieuwe technische componenten werden gemonteerd zoals een Edelbrock carburateur en aluminium radiateur, is de auto helemaal bij de tijd, zonder het bijzondere en unieke Morgan-karakter aan te tasten. Het motorvermogen nam aanzienlijk toe en daarom werd voor een sterkere close ratio versnellingsbak gekozen.
Al met al staat hier dus echt een unieke Morgan met upgrades die je zelden ziet. Om een auto zo te prepareren is een veelvoud van de prijs nodig, dus zoek je een Morgan om (tour)...
Meer informatie:
http://www.louwmanexclusive.nl