Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: jun. 2010
Modeljaar: 2010
Tellerstand: 8.846 km
Kleur: Grigio Magnesio Metallizzato (grijs metallic)
Kenteken: L-893-XK
Technische informatie
Vermogen: 331 kW (450 PK)
Koppel: 470 Nm
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 4.691 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 90 liter
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,4 s
Topsnelheid: 290 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 438 x 189 x 137 cm
Wielbasis: 265 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.650 kg
Laadvermogen: 205 kg
GVW: 1.855 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO₂-uitstoot: 379 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 16,3 l/100km (1 op 6,1)
Brandstofverbruik in de stad: 24,4 l/100km (1 op 4,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 11,6 l/100km (1 op 8,6)
Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 1
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 267 - € 292 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Garantie: Bergwerff Garantie
Garantie: 12 maanden
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garantievoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
Die Italianen weten wel hoe ze een feestje moeten vieren. Toen Alfa Romeo haar 100-jarig bestaan luister bij wilde zetten kon dat natuurlijk niet anders dan met een speciale auto. De alfa Romeo 8C werd in 2003 als concept car voor het eerst aan het grote publiek getoond. 8C staat voor het Italiaanse: “Otto Cillindri” ook wel achtcilinder. De intenties waren dus direct duidelijk. Voor alle aanwezigen op de Frankfurt Motor Show werd ook direct duidelijk dat dit een auto zou worden die in samenwerking met een andere fabrikant tot stand zou komen. In die tijd maakte Alfa Romeo namelijk niets groter dan een V6 en een volledig nieuwe motor ontwikkelen zou veel te kostbaar zijn. Gelukkig had Maserati niet alleen de motor en transmissie beschikbaar maar ook het platform en kon Alfa Romeo dus redelijk kosten efficiënt een volledig nieuw en gelimiteerd model (500 stuks) ontwikkelen. Het allermooiste aan het feit dat Alfa Romeo op dat moment nog onderdeel uitmaakte van de Fiat Group was wel dat er...
Meer informatie:
https://www.bergwerffbmw.nl/voorraad/alfa-romeo/8c-competizione-spider/47-v8_occasion_l-893-xk-locatie-gorinchem/benzine/1939940