Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: dec. 2013
Modeljaar: 2010
Tellerstand: 731 km
Kleur: Blauw metallic
Technische informatie
Vermogen: 332 kW (451 PK)
Koppel: 470 Nm
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 4.691 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 90 liter
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,4 s
Topsnelheid: 290 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 438 x 189 x 137 cm
Wielbasis: 265 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.650 kg
Laadvermogen: 205 kg
GVW: 1.855 kg
Interieur
Interieur: Bruin, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 379 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 16,3 l/100km (1 op 6,1)
Brandstofverbruik in de stad: 24,4 l/100km (1 op 4,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 11,6 l/100km (1 op 8,6)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
Alfa Romeo 8C Spider - Celeste
Je hebt stijlvol ontworpen supercars, natuurlijke schoonheden, volmaakte fotogenieën en dan is er deze Alfa Romeo 8C Spider. De uitstraling van de (nu al) legendarische 8C Competizione staat op eenzame hoogte. De Spider versie vormt daarop het absolute toppunt.
Na de introductie van de 8C Spider op de Autosalon van Genève kwamen er direct 1.200 getekende orders binnen, terwijl er maar 500 orders geaccepteerd konden worden. En dus werden een hoop aspirant kopers teleurgesteld.
De 8C Spider is niet zo maar een open versie van de 8C Competizione! We leggen uit wat er is gedaan door Alfa Romeo om de verwijdering van een hard carbon dak te compenseren. Voor en achter verbinden veerpootbruggen nu de veerpoten, en daarnaast verbinden bruggen de voorste en achterste subframes met elkaar. Dat maakt een structuur twee keer zo stijf als die van de op Brera gebaseerde Spider! In navolging van wat Aston Martin deed bij het maken van de V8 Vantage Roadster heeft Alfa Romeo de veren stijver gemaakt dan die van de Competizione. Doordat de demping daarentegen weer zachter is dan die van de Competizione bleef het rijcomfort behouden! En de 90kg die de Spider meer weegt zouden er nog meer zijn geweest als de 8C Spider niet standaard voorzien zou zijn van de lichtere en beter remmende keramische remmen.
Dit 450 pk sterke kunstwerk geeft stilstaand misschien wel net zo veel plezier als rijdend! Want de 8C Spider is pure kunst. Niet meer niet minder! Het geluid daarentegen zorgt echt voor kippenvel en is...