Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: mrt. 2000
Modelreeks: jan. 1997 - jul. 2000
Modelcode: B4
Tellerstand: 229.447 km
Kleur: Beige metallic
Technische informatie
Vermogen: 93 kW (126 PK)
Koppel: 173 Nm
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 1.781 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 70 liter
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 11,5 s
Topsnelheid: 195 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 443 x 172 x 138 cm
Wielbasis: 256 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.345 kg
Laadvermogen: 425 kg
GVW: 1.770 kg
Max. trekgewicht: 1.000 kg (ongeremd 720 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 216 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9 l/100km (1 op 11,1)
Brandstofverbruik in de stad: 12,6 l/100km (1 op 7,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,9 l/100km (1 op 14,5)
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 5
APK: gekeurd tot jun. 2025
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Identificatie
Referentienummer: 16418
Kenteken: 22-FG-FL
Productienummer: 16418
Audi 80 cabriolet 4 cilinder 1.9 5V injectiemotor, met de verzinkte en roestarme carrosserie. 1986 introduceerde Audi de derde generatie 80 met interne fabriekscode typ89. Als bijzonderheid heeft de typ89 een zeer lage CW-waarde van maar liefst 0,29. Het totale frontoppervlak van de typ89 was maar 1,91 vierkante meter. Een van die manieren om de luchtweerstand laag te houden was de vrij vlakke voorruit, iets wat halverwege de jaren 80 nog uniek was in deze klasse. De techniek kwam voort uit de eerdere generatie B2. Zo lag de motor weer in lengterichting en dreef hij de voorwielen aan. Optioneel bij de zwaardere motoren was het Quattro-systeem ook leverbaar. De typ89 was leverbaar met drie verschillende versnellingsbakken, de vierbak, de vijfbak en de drietrapsautomaat. De typ89 was een van de eerste auto’s die een volledig met zink gegalvaniseerde carrosserie had, waardoor roest volledig was uitgebannen - een belangrijk verkoopargument in een tijd waarin roest het leven van veel auto's voortijdig beëindigde. Audi gaf dan ook 10 jaar garantie tegen doorroesten van binnenuit (later 12 jaar garantie). Het model bleek een schot in de roos en de verkopen liepen...