Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: sep. 1958
Modeljaar: 1958
Tellerstand: 13.303 km
Kleur: Ice blue two tone
Kenteken: AE-73-81
Technische informatie
Vermogen: 86 kW (117 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.600 cc
Aandrijving
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Vooras: Lichtmetalen velgen
Achteras: Lichtmetalen velgen
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.130 kg
Wielbasis: 233 cm
Interieur
Interieur: Blauw, Stof
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Onderhoudshistorie:
Austin-Healey 100/6 BN6
Sommige sportwagens tonen de juiste verhoudingen wanneer je ze in het echt ziet. De Austin-Healey 100-6 lijkt op foto's groter en zwaarder dan hij in werkelijkheid is. Als je hem recht tegenover je ziet, is hij vanuit elke hoek een wendbaar, sexy en tijdloos voorbeeld van natuurlijke schoonheid. Het is een wendbare machine die de meeste bestuurders als gegoten zit. Het is gemakkelijk te begrijpen waarom dit model zo populair is sinds hij werd geïntroduceerd.
De BN6 is de tweezitsversie en is misschien wel het ultieme voorbeeld van een echte Britse roadster. Zodra je de motor start, komen er donkerbruine tinten uit de dubbele uitlaat. Het geluid is nooit te luid, maar ook niet te stil. De open roadster biedt een geweldige rijervaring. Het gaat niet om topsnelheid of de snelste acceleratie. Deze auto's zijn van nature leuk bij elke snelheid. De 2,6 liter Austin zescilinder bood een gezonde 119 pk toen hij nieuw was. Overdrive is elektronisch ingeschakeld in de derde en vierde versnelling. Op binnenwegen presteert de 100/6 het beste, maar je kunt deze auto's gemakkelijk gebruiken voor cross-continentale ritten. Geen trailers nodig, rijd er gewoon overal mee naartoe. Dit verklaart waarom het een populair historisch rallygereedschap is onder de mensen die het al kennen.
De blauwe leren tonneau cover en motorkap zijn afgewerkt in dezelfde kleur als het leren interieur. Tekenen van gebruik zijn zichtbaar, maar geen grote schade. Het chromen knock-off spaakwiel is in een uitzonderlijk goede staat. Alle meters en systemen werken zoals het hoort. De auto is turn-key ready. Voor zover wij weten is deze auto nieuw geleverd en later gerestaureerd in Canada voordat hij naar Europa werd gebracht. Op 22-06-1999 is de auto gekocht bij Lex Classic in Waalwijk door de eerste eigenaar in NL. De huidige Nederlandse...
Meer informatie:
http://www.renehaafkes.nl