Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: okt. 1989
Modelreeks: 1984 - 1992
Modelcode: E30
Tellerstand: 161.750 km
Kleur: Rood
Kenteken: SP-GB-24
Technische informatie
Vermogen: 143 kW (194 PK)
Koppel: 230 Nm
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 2.302 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 70 liter
Transmissie: Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,9 s
Topsnelheid: 230 km/u
Maten
Wielbasis: 256 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.225 kg
Laadvermogen: 375 kg
GVW: 1.600 kg
Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,8 l/100km (1 op 11,4)
Emissieklasse: Euro 0
Staat
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 166 - € 182 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Slechts 505 exemplaren rolde van de band. Deze schitterende E30 M3 in het prachtige Misano Rot staat te stralen in Bleiswijk. Johnny Cecotto is beroemd om zijn raceprestaties op zowel twee als vier wielen. Weinig coureurs maken de overstap van de ene naar de andere, en nog minder doen dat succesvol. Cecotto verdiende de titel van jongste wereldkampioen ooit op slechts negentienjarige leeftijd, als resultaat van het winnen van het 350cc wereldkampioenschap in 1975, en meer, en hield talloze andere motorracerecords, zoals een van de hoogste pole position-per-starts ratio’s in de geschiedenis van de Grand Prix.Cecotto stapte over naar de vierwielerraces, waar hij vanaf 1980 in de Formule 2 reed. In 1982 was Cecotto zijn relatie met BMW begonnen en bleef hij in de Formule 2 rijden; dit keer echter met het March-BMW-team. Cecotto won dat jaar drie races, waarmee hij gelijk eindigde met zijn teamgenoot, Corrado Fabi. Een teamgenoot duwde Cecotto naar de tweede plaats, maar zijn finish was nog steeds genoeg voor hem om door te stromen naar de Formule 1. Cecotto’s successen en overwinningen voor het merk waren het vieren waard en als reactie hierop introduceerde BMW de speciale editie E30 M3 ter ere van hem. De individueel genummerde Cecotto Edition M3’s debuteerden in 1989 en waren verkrijgbaar in slechts drie kleuren: rood, zilver en een donker metallic blauw. In de kern lijkt de auto op zijn standaardproductietegenhangers, maar met één direct verschil: een toename in pk’s. Gelanceerd met een 215 pk sterke katalysatormotor, zette de Cecotto een nieuwe standaard voor M3-prestaties.
Nu heeft u de mogelijkheid om dit uiterst smaakvolle exemplaar te bemachtigen. Slechts 161.000km en recent volledig nieuw gespoten. De techniek is aangepakt en diverse onderdelen werden vervangen. De laatste eigenaar heeft de auto reeds 20 jaar in bezit en heeft zelf het onderhoud uitgevoerd aan de auto. De eigenaar had een goede relatie met de Directeur van BBS en heeft custom velgen laten maken voor deze e30...
Meer informatie:
http://www.autoarp.nl