Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: jul. 2022
Modelreeks: jan. 2019 - 2025
Tellerstand: 497 km
Kleur: Rood metallic
Technische informatie
Vermogen: 610 kW (829 PK)
Koppel: 692 Nm
Aantal cilinders: 12
Motorinhoud: 6.496 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 92 liter
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 340 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 470 x 197 x 129 cm
Wielbasis: 272 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.640 kg
Laadvermogen: 330 kg
GVW: 1.970 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Alcantara
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 347 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 15,3 l/100km (1 op 6,5)
Brandstofverbruik in de stad: 21,8 l/100km (1 op 4,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 11,4 l/100km (1 op 8,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 2
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 01-03-2026
Ferrari 812 Competizione - Rosso Rubino Micalizzato
De 812 Competizione is de opgepompte en verfijnde versie van de 812 Superfast. De al buitengewoon snelle en goede 800 pk sterke tweezits super GT met de V12 voorin. Dus beschouw de 830pk sterke 812 Competizione als een 812 Superfaster. Het volgt op een stekelige lijn van race-geïnspireerde V12 Ferrari's met voorin geplaatste motor en achterwielaandrijving; de verbazende 599 GTO en de psychotische F12 TDF. Beide vereisten aanzienlijke moed om te temmen, en de nieuwste evolutie is niet minder intimiderend.
Kijk er naar... Hij is gemeen, hoekig en dreigend. Een technische en visuele straatversie van het XX-programma. Hij ziet eruit als een gemoderniseerde straatversie van de 599XX-raceauto. En dat komt omdat het er misschien wel heel dichtbij komt!
Het is hetzelfde blok van 6.5L van de 812 Superfast, maar de binnenkant is verfijnd en drievoudig gedestilleerd voor meer prestaties. De zuigers zijn opnieuw ontworpen, de titanium drijfstangen zijn 40 procent lichter, terwijl een coating van diamantachtige koolstof (DLC) de zuigerpennen omhult. Er is een opnieuw gebalanceerde krukas (drie procent lichter dan voorheen), nieuwe cilinderkoppen, F1-techniek voor de nokken, een opnieuw ontworpen inlaatsysteem (over spruitstuk en plenum) en inlaatkanalen met variabele geometrie.
En dan de redline die zichzelf heeft verheven tot een goddelijke 9.500tpm!!! 38 kg lichter dan een 812 Superfast en toch ziet de Competizione er veel en veel gespierder uit! Al met al genereert de Competizione 30 procent meer downforce aan de voorkant dan de Superfast en je kunt zien waar hij gemaakt is omdat er overal vortexgeneratoren zijn. Werkelijk alles aan deze 812 Competizione straalt downforce uit tot in het extreme en misschien wel het meeste opvallend is die nieuwe carbon kofferklep zonder ruit. De camera op de achterklep zorgt verassend genoeg voor een nog betere 'achteruitkijk ervaring' dan de conventionele achteruitkijkspiegel. Maar waarom zou je eigenlijk achteruit kijken in de magistrale 812 Competizione?
...