Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: mei 2018
Modelreeks: jan. 2015 - dec. 2018
Tellerstand: 192 km
Kleur: Nero Daytona (zwart metallic)
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 708 kW (963 PK)
Vermogen elektromotor(en): 708 kW (963 PK)
Vermogen brandstofmotor: 708 kW (963 PK)
Koppel: 900 Nm
Aantal cilinders: 12
Motorinhoud: 6.262 cc
Brandstofsoort: Hybride (elektrisch en benzine)
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 3,0 s
Topsnelheid: 350 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 472 x 198 x 113 cm
Wielbasis: 265 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.465 kg
Laadvermogen: 335 kg
GVW: 1.800 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder/alcantara
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 330 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 14 l/100km (1 op 7,1)
Brandstofverbruik in de stad: 20,5 l/100km (1 op 4,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,2 l/100km (1 op 9,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 1
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 246 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 01-03-2025
2018 Ferrari LaFerrari LaFerrari 6.3 V12 - Nero Daytona
Elke 10 jaar verrast toonaangevend supercarmerk Ferrari de wereld met een ultramoderne, in beperkte oplage geproduceerde supercar die niet alleen records breekt, maar ook de identiteit en begeerlijkheid van de fabrikant versterkt. Hun laatste meesterwerk, een eerbetoon aan de knowhow van Ferrari, heette de LaFerrari. De LaFerrari, die in 2013 op de Autosalon van Genève werd geïntroduceerd als de “definitieve” Ferrari, toonde alle knowhow van de ingenieurs en ontwerpers in Maranello. Intern de F150 genoemd, werd ontwikkeld op basis van bevindingen van het testen van het FXX-ontwikkelingsprototype. Het is Ferrari’s eerste eigen moderne ontwerp en ook zijn eerste hybride straatauto: zijn atmosferische V12, gekoppeld aan een HY-KERS-systeem, ontwikkelt het verbluffende vermogen van 963 pk en een gecombineerd koppel van 900 Nm. De krachtbron overtuigt niet alleen door zijn prestaties of zijn hoogtoerige karakter, maar ook en vooral door de sound die hij maakt.
Het is zonder twijfel een van de best klinkende moderne auto’s en een ware prestatie op het gebied van emoties en sensaties. Er werden slechts 500 LaFerrari-coupés gebouwd, een extreem laag productieaantal in de huidige wereld van “massa” geproduceerde super- en hypercars. Het is zonder twijfel een absoluut meesterwerk uit Maranello en een uiterst begeerlijke toevoeging aan elke Ferrari-collectie. Ferrari kreeg alleen van zijn klanten ontzettend veel vraag naar een open versie van de LaFerrari coupe. Zodoende begonnen de ingenieurs van Ferrari al snel een manier te bedenken om de high-end Ferrari klanten tevreden te stellen en tegen het einde van de LaFerrari-productie in 2016 was de timing perfect voor een speciaal 70-jarig jubileummodel in de traditie van de F40 en F50. Deze ontwerpopdracht markeerde de geboorte van de LaFerrari Aperta, en de enige kwalificatie om een van deze zeldzame exemplaren te bestellen was om al...