Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: nov. 2021
Modelreeks: jan. 2020 - 2024
Tellerstand: 2.994 km
Kleur: Zwart metallic
Technische informatie
Vermogen brandstofmotor: 735 kW (999 PK)
Koppel: 800 Nm
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 3.990 cc
Brandstofsoort: Hybride (elektrisch en benzine)
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 2,5 s
Topsnelheid: 340 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 471 x 197 x 118 cm
Wielbasis: 265 cm
Inhoud laadruimte: 74 l
Gewichten
Ledig gewicht: 1.570 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Ferrari SF90 Stradale is de eerste plug-in hybride (PHEV) Ferrari en de eerste Ferrari die de prestaties van de LaFerrari overtreft, met een 4.0 biturbo-V8 van 780 pk die samenwerkt met drie elektromotoren van 220 pk. In totaal staat er dus zo’n 1.000 pk tot je beschikking die naar alle vier de wielen worden gestuurd, afhankelijk van de omstandigheden. Zo kan de SF90 volledig elektrisch rijden (zo'n 25 km lang) op enkel de vooras en met een topsnelheid van 135 km/u. De V8 heeft boxer-achtige afmetingen dankzij de turbo's die naar de flanken zijn verhuist, waarmee hij heel laag kan worden ingebouwd. Daarnaast is de motor nog eens 25 kilo lichter. Door de grotere turbo’s in de SF90 Stradale dan gebruikt voor bijvoorbeeld de F8 Tributo heeft hij qua geluid best wat weg van de F40!
De versnellingsbak wisselt in slechts 200 milliseconden tot aan de 8e versnelling! Een achteruit ontbreekt, die taak wordt overgenomen door de elektromotoren op de voorwielen. Wat het voordeel daarvan is? Tien kilo.
Maar ook al het aerodynamische werk maakt indruk, een werk dat werd uitgevoerd zonder dat je de effecten duidelijk kan zien langs de buitenkant. Geen giga-achterspoiler die uitklapt zoals bij de concurrenten, geen grote splitters die de lijnen van de neus...