Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (4-drs)
Bouwjaar: feb 2006
Tellerstand: 207.208 km
Kleur: Blauw metallic
Kenteken: 74-TZ-DF
Technische informatie
Vermogen: 103 kW (140 PK)
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 1.799 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 50 liter
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 8,9 s
Topsnelheid: 205 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 4248 x 1765 x 1460 cm
Wielbasis: 2.635 cm
Inhoud laadruimte: 485/1.352 l
Gewichten
Ledig gewicht: 1.165 kg
Max. trekgewicht: 1.400 kg (ongeremd 500 kg)
Max. dakbelasting: 80 kg
Interieur
Interieur: hardCoal, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 156 g/km
Energielabel: B
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,6 l/100km (1 op 15,2)
Brandstofverbruik in de stad: 8,4 l/100km (1 op 11,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,5 l/100km (1 op 18,2)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: gekeurd tot dec 2022
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 141 - 158 per kwartaal
Ik ben van mening dat dit een van de meest ondergewaardeerde Japanse auto’s van de afgelopen jaren is. Zelf heb ik eerder al eens een Honda Civic met de 2.2 diesel gereden, maar aangezien ik de kilometers nu niet maak was een 1.8 benzine meer dan voldoende. Het betreft ook een youngtimer, dus voor mij was het erg voordelig om met deze auto te rijden door zijn lage bijtelling. Na net geen 10.000 km in een half jaartje tijd is het voor mij tijd om over te stappen naar een Audi Q7 om een autoambulance te kunnen trekken.
Het design is erg spannend, wellicht iets te spannend toen deze auto in 2006 op de markt kwam. Deze Japanse exoot werd omschreven als buitenaardse UFO door de doorlopende lampen voor en achter...
Meer informatie:
http://www.vanrandwijkautos.nl