Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: aug. 2019
Modelreeks: jan. 2019 - dec. 2021
Tellerstand: 7.823 km
Kleur: Blauw
Technische informatie
Vermogen: 566 kW (770 PK)
Koppel: 720 Nm
Aantal cilinders: 12
Motorinhoud: 6.498 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 85 liter
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 2,8 s
Topsnelheid: 350 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 494 x 210 x 114 cm
Wielbasis: 270 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.615 kg
Laadvermogen: 435 kg
GVW: 2.050 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 452 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 19,6 l/100km (1 op 5,1)
Brandstofverbruik in de stad: 31 l/100km (1 op 3,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 13 l/100km (1 op 7,7)
Historie
Aantal eigenaren: 1
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 230 - € 261 per kwartaal
Lamborghini Aventador SVJ 6.5 V12 1 of 900
‘De Lamborghini Aventador SVJ is de meest extreme versie, met de krachtigste V12 die Lamborghini ooit heeft gebouwd’, aldus Lamborghini. En wij maar denken dat de Aventador SV die loftuitingen verdiende, qua extreem. Laten we beginnen met de naam. SV, dat kennen we: Super Veloce, maar de J voor Jota? Die eretitel heeft voorheen pas twee auto’s gesierd: de Miura P400 Jota en de Diablo SE30 Jota.
De J in Lamborghini Aventador SVJ refereert aan sectie J (van het welbekende FIA-homologatieboek, aha!), een sectie die Lamborghini te uit en te na diende te bestuderen toen het met de legendarische Miura wilde gaan racen. Dus, mocht je het nog niet hebben geraden: SVJ betekent sneller en meer op het circuit gericht.
De 6,5-liter, natuurlijk ademende V12 heeft nu titanium inlaatkleppen en gemodificeerde cilinderkoppen, wat 20 pk extra oplevert – 770 in totaal dus. Het vliegwiel is lichter gemaakt om de gasrespons te verbeteren, en de rode-toerenlijn ligt nu bij 8.700 TPM. De sequentiële bak met enkele koppeling is opnieuw geprogrammeerd om de schakeltijden verder te optimaliseren.
De stijfheid van de stabilisatorstangen is 50 procent stijver dan op de SV en hij staat op speciaal voor ‘m gemaakte Pirelli’s. Ondanks de toevoeging van achterwielbesturing en actieve aerodynamica, is de SVJ toch 50 kilo lichter (dankzij een lichtere uitlaat, meer koolstofvezel en lichtere wielen) dan de standaard Aventador.
Van nul naar 200 km/u in slechts 8,6 seconden, een ronde op de Ring doet de Lamborghini...