Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: mrt. 2023
Modelreeks: jul. 2021 - 2024
Tellerstand: 30.000 km
Kleur: Nero Ribelle (zwart metallic)
Kenteken: S-547-RD
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 243 kW (330 PK)
Vermogen elektromotor(en): 10 kW (14 PK)
Vermogen brandstofmotor: 243 kW (330 PK)
Koppel: 450 Nm
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 1.998 cc
Brandstofsoort: Hybride (elektrisch en benzine)
Tankinhoud: 70 liter
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 255 km/u
Maten
Wielbasis: 300 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.853 kg
Laadvermogen: 677 kg
GVW: 2.530 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 164 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,2 l/100km (1 op 13,9)
Brandstofverbruik in de stad: 9,4 l/100km (1 op 10,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 2
APK: gekeurd tot mrt. 2027
Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 1.250 afleverkosten.
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: € 309 - € 351 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie: Ja
De opwinding van het rijden met een Maserati is nog nooit zo efficiënt geweest. Technologie verandert, maar het DNA van Maserati blijft. Terwijl de prestaties van topniveau blijven, vermindert de Ghibli op een slimme manier het brandstofverbruik en de emissies. Er wordt gebruik gemaakt van een Mild Hybrid syteem, met een Belt Starter Generator (BSG) en een elektrisch compressor of wel E-booster.
Het hybride systeem werkt altijd in combinatie met de 2.0L viercilinder benzine motor, hier komt de term Mild Hybrid vandaan. De combinatie levert gezamenlijk 330PK en brengt u binnen 5.6 seconden naar de 100 KM/u. Ten opzichte van de benzine uitvoering wordt er 20% brandstof bespaard. Het systeem werkt als volgt; De BSG vangt energie op die vrijkomt wanneer u uw voet van het gaspedaal haalt. Deze energie wordt opgeslagen in de 48V accu die zich achterin de auto bevindt. De E-Booster maakt weer gebruik van deze opgeslagen energie bij bijvoorbeeld langere start en stop periodes en extra koppel bij lage snelheden.
Dit is Ghibli van 2023, wat betekent dat er een aantal updates zijn doorgevoerd. Voor de MY23 is Maserati overgestapt naar een nieuw infotainment systeem van...