Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: aug 2009
Tellerstand: 71.583 km
Kleur: Grijs
Kenteken: J-745-KP
Technische informatie
Vermogen: 317 kW (431 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 4.691 cc
Aandrijving
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 235/35 R19
Bandenmaat achter: 265/30 R19
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,4 s
Topsnelheid: 280 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 505 x 190 x 144 cm
Wielbasis: 306 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.965 kg
Laadvermogen: 435 kg
GVW: 2.400 kg
Interieur
Bekleding: Leder
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2 uitstoot: 365 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 15,7 l/100km (1 op 6,4)
Brandstofverbruik in de stad: 23,9 l/100km (1 op 4,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,9 l/100km (1 op 9,2)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 316 - 358 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 250): Afleverpakket: Nieuwe APKVolle tank
English/German below
Regardless of where you are going. They will know you have arrived. In style obviously. – Maserati
Na een wat lange pauze kwam Maserati in begin jaren 2000 met een nieuw model Quattroporte. Één van de mooiste Maserati’s ooit gemaakt, praktisch goed bruikbaar en het hemelse geluid van de Maser-trade mark; De 64 kleppen tellende V8. What’s not to like??
Nou daar kunnen we vrij kort over zijn; De versnellingsbak. Het leek de Italianen een goed idee de Ferrari-eigen DuoSelect-bak te monteren in de zakensedan. Lomp, schokkerig en het schakelde precies, wanneer je het niét wilde. Ook werd de iets ‘geknepen’ neus na een aantal jaar wat gedateerd.
In 2007 kwam Maserati met de verlossing en naar onze mening, de mooiste Quattroporte ooit gemaakt. Naast de subtiele facelift, bemoeide ZF zich met de transmissie. Ze ging van een ruige Italiaanse met beenhaar naar een mooi gebalanceerd (en geschoren) halfbloedje.. Het Italiaanse karakter bleef...