Algemene informatie
Carrosserievorm: Terreinwagen
Bouwjaar: jul. 2004
Tellerstand: 217.798 km
Kleur: Zwart metallic
Kenteken: G-598-HJ
Technische informatie
Vermogen: 373 kW (507 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 5.439 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Automaat
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,5 s
Topsnelheid: 210 km/u
Maten
Wielbasis: 285 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.450 kg
Laadvermogen: 750 kg
GVW: 3.200 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 7
Milieu
CO2-uitstoot: 392 g/km
Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: € 476 - € 526 per kwartaal
LET OP: Genoemde prijs is ex btw
Auto is voorzien van nieuwe velgen en banden en er is groot onderhoud gepleegd. Auto verkeerd in goede staat.
Uiterlijk onderscheidt de G 55 AMG KOMPRESSOR zich van de gewone Geländes met brede 20 inch banden plus forse wielkastverbreders én aan weerszijde twee uitlaatpijpen. Imposant. Nog meer indruk maakt de 'G' wanneer de V8 tot leven wordt gewekt. Uit de uitlaatpijpen komt een ontzettend rauw geluid. Bruut Gemeen! Verbazingwekkend dat voor het uitlaatsysteem van dit geleide projectiel een typegoedkeuring is afgegeven. Wanneer je vol gas wegrijdt, wordt je met je rug in het leer gedrukt. Absolute sensatie! Horen en zien vergaat je. Een goeie vijf en een halve tel later passeert de naald van de snelheidsmeter het getal 100. Ongehoord voor een 2.410(!) kg zware mastodont met een Cw-waarde van een berghut. Je trommelvliezen registreren alleen nog maar het geloei uit de vier side pipes. Bij een snelheid van 210 km/h grijpt de begrenzer in. Niet geheel onverstandig, het onderstel is door AMG wel enigszins aangepast, maar het gaat nog steeds om een klassiek concept met starre assen dat in het terrein ook nog z'n mannetje moet staan.