Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: sep. 2003
Tellerstand: 108.401 km
Kleur: Grijs
Kenteken: 93-NH-RD
Technische informatie
Vermogen: 180 kW (245 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.724 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 80 liter
Transmissie: Automaat
Acceleratie (0-100): 7,2 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 4531 x 1827 x 1315 cm
Wielbasis: 256 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.670 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 1.770 kg
Interieur
Interieur: black, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO₂-uitstoot: 281 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,7 l/100km (1 op 8,5)
Brandstofverbruik in de stad: 17,5 l/100km (1 op 5,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,3 l/100km (1 op 12,0)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Algemene staat: zeer goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 295 - € 326 per kwartaal
De SL is volgens Mercedes-Benz de ultieme auto om van de zomer te genieten. Naast de kleine SLK en de vierpersoons CLK, is de SL de fijnste cabriolet die het merk op dit moment in het programma heeft. De SL is, geheel volgens de laatste trend, een coupé en cabriolet in één. Met een druk op de knop opent het dak en transformeert de SL van sportief gelijnde coupé tot ranke cabriolet.
Wat een auto in dit segment kenmerkt, is een groot gevoel van voorrecht en verwennerij. Het langgerekte koetswerk straalt tegelijkertijd elegantie en sportiviteit uit. Het interieur is smetteloos afgewerkt met de fijnste materialen die Mercedes in huis heeft.
De inzittenden liggen heerlijk in het knusse en uiterst luxueuze interieur. De SL biedt, ook met gesloten dak, meer dan voldoende ruimte aan lange en/of corpulente bestuurders. De stoelen zijn elektrisch te verstellen (incl. de hoofdsteun), te verwarmen en zelfs te verkoelen.
Ondanks de overvloedige ruimte, geeft het interieur een aangenaam gevoel van geborgenheid. Daarbij valt op dat de SL niet probeert de inzittenden continu te imponeren. In...