Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Tellerstand: 62.818 km
Kleur: Wit
Motorinhoud: 1.500 cc
Interieur: Rood, Leder
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
MG A, A Class Of It’s Own.” MG A 1500 Roadster 1-1-1958
De MG A is een typisch voorbeeld van de Engelse sportwagen: betaalbaar, licht en een genot om mee te rijden. Het is dan ook een van de bestverkochte Engelse sportwagens uit die tijd. Dit exemplaar is prachtig uitgevoerd: 'old English white' lak, een donkerrood interieur en de kenmerkende klassieke chromen spaakwielen. Het chroomwerk bevindt zich in een fraaie staat. De MG is voorzien van een softtop en beschikt over opzetbare zijruiten, zijwindschermpjes, een reservewiel en een bagagerek.
Algemene informatie over de MG A:
De MG A is een van MG's eerste nieuwe naoorlogse sportwagens. In 1955 werd op de Frankfurt Motor Show de MG A geïntroduceerd als vervanger van de vooroorlogse MG TF Midget. Het is een compleet andere en modern model dan voorgaande modellen.
Het ontwerp van de MGA dateert uit 1951 toen MG-ontwerper Syd Enever een gestroomlijnde carrosserie ontwierp voor de MG TD van George Philips om te racen in de 24 uur van Le Mans. Het probleem met de TD was de hoge zitpositie van de bestuurder. Inderdaad, het smalle chassis van de TF liet een dieper zitvlak niet toe. Er werd een nieuw chassis ontworpen waarbij de vloer aan de onderkant van het frame werd bevestigd, wat een meer aerodynamisch ontwerp mogelijk maakte. Het idee werd aanvankelijk afgewezen door Leonard Lord, CEO van BMC, die een deal had gesloten om de nieuwe Austin-Healeys te bouwen. Toen de verkoop van traditionele MG-modellen sterk terugliep, werd besloten om de MG A te produceren.
De naam werd gekozen omdat deze auto een nieuwe lijn sportwagens moest introduceren.
Meer informatie:
https://www.vanderavoort.nl/occasions?AdFrameSource=https://svl.autodealers.nl/2789951/104290001/