Algemene informatie
Merk: Alfa Romeo
Model: SZ
Type: 3.0 V6 - German Delivered - Full History -
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: okt. 1990
Tellerstand: 63.222 km
Kleur: Rosso Alfa 130
Kenteken: 59-JZ-PJ
Technische informatie
Vermogen: 152 kW (207 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.959 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Maten
Wielbasis: 251 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.280 kg
Laadvermogen: 170 kg
GVW: 1.450 kg
Interieur
Interieur: Beige, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German Below.
“La meccanica delle emozioni” - Alfa Romeo
Dit is geen gewone auto. Dit is een statement. Een experiment. Een waanzinnig stukje techniek. Maak kennis met onze nieuwe Alfa Romeo SZ, oftewel Il Mostro—Zagato’s gedurfde visie op een Alfa Romeo uit de late jaren '80. Een tijdperk waarin Walkmans nog hip waren en neonkleuren de straten domineerden.
De SZ is allesbehalve traditioneel. Haar hoekige, bijna futuristische lijnen doen meer denken aan een conceptcar dan aan iets dat daadwerkelijk op de openbare weg zou mogen rijden. En toch, zoals alleen de Italianen dat durven, werd de auto geproduceerd. Het koetswerk bestaat uit thermoplastische composietpanelen—een vooruitstrevende technologie voor die tijd—gemonteerd op het spaceframe van Alfa’s eigen 75 Group A-racer. Onder de motorkap ligt de legendarische 3.0-liter Busso V6, goed voor 210 pk bij 6.200 rpm. Het geluid? Zo betoverend dat menig Italiaanse tenor er zijn snor voor zou afscheren. De 0-100 km/h sprint? Slechts 7 seconden. De gewichtsverdeling? Perfect in balans dankzij de vijfversnellingsbak met transaxle-opstelling, wat resulteert in een kart-ervaring in een Armani-maatpak.
De wielophanging komt rechtstreeks van de Alfa Romeo 75 IMSA, met dubbele wishbones rondom en Koni-schokdempers. Deze zorgen voor een instelbare rijhoogte, waarmee je met een elegant zwiepje de drempels in de wijk trotseert—om daarna de Koni’s weer te verlagen en plankgas die bocht in te vegen.
Dit exemplaar werd nieuw geleverd in Duitsland en vond in 2002 zijn weg naar Nederland. De afgelopen tien jaar werd hij met zorg gekoesterd door een Alfa Romeo-verzamelaar Pur Sang. Het onderhoud was in handen van Alfa-specialist Jean-Jacques van As—de man die de Busso V6 zo intiem kent dat hij hem met zijn ogen dicht kan reviseren.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat." – Henry Ford
--
English.
“La meccanica delle emozioni” - Alfa Romeo
This is not just a car. This is a statement. An experiment. A breathtaking piece of engineering. Meet our new Alfa Romeo SZ, also known as Il Mostro—Zagato’s...
Meer informatie:
https://coolclassicclub.com