Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: dec 1969
Tellerstand: 150.108 km
Kleur: Two Tone Blue (beige metallic)
Kenteken: DM-39-26
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 6.223 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 2.140 kg
Interieur
Interieur: Bruin, Leder
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German below
- You're one ride away from a good mood - Bentley.
Bentley en Rolls-Royce hebben heel erg lang samen in bed gelegen. Je zou denken dat ze elkaar beten, maar niets is minder waar… De Rolls was bedoeld voor de Engelse landheer die zo stil en comfortabel mogelijk van- en naar zijn jacht cottage werd gereden zonder het knoeien van de scone. Bentley was voor de Engelse landheer die zélf wilde rijden. Zo werd het 6.75 liter blok voorzien van grotere dubbele SU carburateurs en was de vering iets straffer. Wij snappen er dan ook niets van, dat de Bentley T1 totaal werd overschaduwd door het koets-delende zusje van RR. Uiteindelijk waren er maar 568 Britse aristocraten die voor de sportieve(re) variant kozen. Voor de verzamelaar, tegenwoordig dus veel gewilder! Snap jij het nog?
Nou hebben we onderhand al een paar clubleden, die vrijwel allemaal gelukkig de nodige dosis humor hebben. Zo heeft deze vorige eigenaar besloten zijn T1 te restaureren, zoals hij wellicht écht was bedoeld. Eindresultaat? Rolkooi, sperdiff, vierpuntsgordels, verstralers én racenummers! En het racenummer? Gewoon het bouwjaar van de auto schat!
Vanaf heden te bezichtigen bij ons in het clubhuis. Chauffeur James vind het wel wat en zit al achterin op je te wachten. Zien we je snel?
---
English
- You're one ride away from a good mood - Bentley.
Bentley and Rolls-Royce have been in bed together for a very long time. You would think that they were biting each other, but nothing could be further from the truth... The Rolls was intended for the English landlord who was to be driven to and from his hunting cottage as quietly and comfortably as possible without messing up the scone. Bentley was for the English landlord who wanted to drive himself. The 6.75 litre engine was fitted with larger twin SU carburettors and the suspension was slightly tauter. We don't understand why the Bentley T1 was completely overshadowed by RR's coach-sharing sister. In the end, there were only 568 British aristocrats who chose the sporty(er) version. For the collector, so much more desirable nowadays! Do you still get it?
Well, we already have a few club members, almost all of whom fortunately have the necessary dose of humour. For instance, this previous owner decided to restore his T1 as it was probably really meant to be. The end result? A roll cage, a sway bar, four point seatbelts, headlights and...