Algemene informatie
Merk: BMW
Model: 502
Type: Cabriolet by Baur - 1 of 57 - 51 Year Ownership -
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: jun. 1955
Tellerstand: 73.265 km
Kleur: GrauGrün
Kenteken: EA-61-03
Technische informatie
Vermogen: 88 kW (120 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 3.200 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 3 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 1.480 kg
Interieur
Interieur: Groen, Leder
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German Below.
“Our status symbol is under the hood, not on it.” – Bayerische Motoren Werke
Net na de Tweede Wereldoorlog kwam BMW als eerste met de 501 Limousine. Deze werd geleverd met een 6-cilinder, en de ingenieurs kwamen er al gauw achter dat ze dieper moesten graven in hun arsenaal om de concurrentie aan te gaan. Op de Autosalon van Genève lanceerde BMW de 502, de eerste naoorlogse BMW met een V8. Niet alleen was de BMW sneller dan zijn voorganger en concurrenten, met een topsnelheid van 160 km/h, maar ook luxueuzer in alle opzichten.
Als je in de jaren ’50 echt hoog in de boom zat en een cabriolet wilde, ging je langs bij carrosseriehuis Baur. Sinds 1910 was dit dé plek waar eigenaren van luxe uitvoeringen van Mercedes-Benz, Maybach en Horch hun auto naar een hoger niveau konden tillen en volledig naar wens konden aanpassen.
Ons exemplaar is wel héél bijzonder! Eén van de slechts 57 ooit geproduceerde tweedeurs cabriolets, origineel geleverd door Baur bij de bekende BMW-dealer in Keulen, Bischof & Co. Geleverd in GrauGrün met een groen lederen interieur. Met slechts drie eigenaren, waarvan de laatste haar 51 jaar lang met zorg heeft gekoesterd. Dit is werkelijk een zeldzaamheid in de autogeschiedenis… en dat zeggen we niet vaak!
“Can a man fall in love with his car?” – BMW
--
English.
“Our status symbol is under the hood, not on it.” – Bayerische Motoren Werke
Shortly after World War II, BMW was the first to introduce the 501 Limousine. It was equipped with a six-cylinder engine, and the engineers soon realized they had to dig deeper into their arsenal to compete. At the Geneva Motor Show, BMW launched the 502, the first post-war BMW with a V8. Not only was the BMW faster than its predecessor and competitors, with a top speed of 160 km/h, but it was also more luxurious in every aspect.
If you were truly at the top in the 1950s and wanted a convertible, you would visit the coachbuilder Baur. Since 1910, this was the place where owners of luxury models from Mercedes-Benz, Maybach, and Horch could elevate their cars to the next level and customize them to their liking.
Our example is truly special! One of only 57 two-door convertibles ever produced,...
Meer informatie:
https://coolclassicclub.com