Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: jul 1991
Tellerstand: 124.982 km
Kleur: Toprot
Kenteken: 72-JX-NV
Technische informatie
Vermogen: 125 kW (170 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.494 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,9 s
Topsnelheid: 225 km/u
Maten
Wielbasis: 245 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.285 kg
Laadvermogen: 175 kg
GVW: 1.460 kg
Interieur
Bekleding: Leder
Interieurkleur: Lichtgrijs
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 163 - 183 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 250): Afleverpakket: Nieuwe APKVolle tank
- English/German below -
Losing all your innocence by opening the door for your girl – BMW Z1
Een roadster die zich op papier zou verkopen als een gemiddeld Amerikaanse sportauto. Polyester kappen, een gedeeltelijk buizenframe en een dikke motor in de -lang aangezette- neus. Het verschil? Die Duitser gaat wél messcherp de bocht door. Zijwaarts, wel te verstaan.
De Z1 werd in 1987 al getoond aan het publiek, de eerste werd in München geboren in 1989. Totaal vernieuwend. Deuren die niet openen maar verdwijnen, dusdanig dat menig man expres die dame met rok ophaalt in de Z1. Panelen die dusdanig waren samengesteld dat BMW zelf tegenover de pers even het zijscherm eraf schroefde. BMW CEO Ulrich Bez (tegenwoordig bij Aston Martin Lagonda) sprong erop, waarna het weer terugsprong in oorspronkelijke vorm. Ein Meisterwerk der Technik!
En dan nog even verder op de techniek; De welbekende Sechserreihe, 170 trappende paarden met de Münster snerp -en plof-, topless. Zo rood als een Ferrari, maar dan zonder direct midlife-label. Korte wielbasis, 1250 kilo, laag zwaartepunt en achterwielaandrijving. Ze kostte nieuw 80.000 D-Mark, er werden totaal 8.000 geboren en ze ging in 8 seconde naar de -ikwilmhebben-!
Die van ons is volledig gedocumenteerd, in nieuwstaat. Zien we je snel?
– Summer on! –
--
Losing all your innocence by opening the door for your girl – BMW Z1
A roadster that on paper would sell itself as an average American sports car. Polyester hoods, a partially tubular frame and a fat engine in the -long attached- nose. The difference? This German does take corners with razor-sharp precision. Sideways, that is.
The Z1 was already shown to the public in 1987, the first one was born in Munich in 1989. Totally innovative. Doors that did not open but disappeared, such that many a man deliberately picked up that lady with the skirt in the Z1. Panels that were assembled in such a way that BMW itself screwed off the side screen in front of the press. BMW CEO Ulrich Bez (now at Aston Martin Lagonda) jumped on it, after which it sprang back into its original form. Ein Meisterwerk der Technik!
And on to the technique; The...