Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: 1986
Tellerstand: 18.016 km
Kleur: Blauw
Kenteken: XT-NB-99
Technische informatie
Vermogen: 243 kW (330 PK)
Aantal cilinders: 12
Motorinhoud: 4.942 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Topsnelheid: 255 km/u
Ledig gewicht: 1.810 kg
GVW: 1.810 kg
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Productie 1985–1989, 270 (GT) en 306 (A) geproduceerd, Motor 4943 cc V12, Transmissie 5-versnellingsbak handgeschakeld
3-versnellingsbak automatisch
Afmetingen:
Wielbasis 2.700 mm (106,3 inch)
Lengte 4.810 mm (189 inch)
Breedte 1.798 mm (70,8 inch)
Hoogte 1.314 mm (51,7 inch)
Leeggewicht 1.805–1.810 kg (3.979–3.990 lb)
In 1985 werden er verdere verbeteringen aan de serie doorgevoerd, met de lancering van de Ferrari 412 in april van dat jaar. De motor werd 1 mm uitgeboord, voor een toename van de cilinderinhoud tot 4.943 cc (4,9 l) — vandaar de naamswijziging naar 412, wat staat voor de cilinderinhoud van een enkele cilinder in kubieke centimeter. Zowel de handgeschakelde als de automatische transmissie werden behouden, maar de badges aan de buitenkant gaven niet langer het type transmissie aan dat was gemonteerd. Bosch ABS werd aangeboden, een primeur voor Ferrari. De carrosserie werd aangepast, met een verhoogd achterdek dat meer bagageruimte bood. Pininfarina voerde veel subtiele aanpassingen door om het exterieur te moderniseren. De bumpers waren in de kleur van de carrosserie; aan de voorkant zat een diepere spoiler, aan de achterkant was een zwarte lambrequin verwerkt in de mistlampen en uitlaatpijpen. De zijruitbekleding werd van chroom naar zwart veranderd. De platte velgen waren nieuw en voorzien van TRX-banden.
Er werden in totaal 576 exemplaren gemaakt. De productie eindigde in 1989 zonder dat er direct een directe opvolger werd gelanceerd; de Mondial met middenmotor bleef de enige Ferrari met 2+2 zitplaatsen. In 1992, na een onderbreking van drie jaar, keerde de klassieke V12 2+2 grand tourer met voorin geplaatste motor terug met de 456.
Deze hier gepresenteerde 412 is een door Franchorchamps, Belgie uitgeleverde auto en uitgevoerd in donkerblauw metallic. Er zitten rekeningen bij van 0 - 85000 km. ! De motor is gereviseerd op 92.000 km. bij Ferrari Antwerpen. Bij 128.000 km is de auto naar Frankrijk getransporteerd en in 2015 heringevoerd in Nederland. De carrosserie is heel strak en de pasnaden lopen allemaal evenwijdig. Het interieur is uitgevoerd in donkerblauw leder en het dashboard met alle meters ziet er nog uit als nieuw. Onder de motorkap ziet u een heel droge motor. De handbediende bak is een plus in deze auto, hierdoor behoudt hij het volle vermogen. De motor loopt prachtig rond en zo rijdt deze Ferrari ook. Verder zitten er nog de 5-spaaks velgen onder met daarop de Michelins TRX banden. Er zit een dikke file bij van het onderhoud en de historie. Een serieuze Ferrari voor de liefhebber.
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum...
Meer informatie:
https://www.metropole.nl/sales-occasions/43837057