Algemene informatie
Merk: Ferrari
Model: 512
Type: BBI 'Koenig Specials' (650 PS)
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: jun. 1981
Tellerstand: 35.602 km
Kleur: Rood
Technische informatie
Vermogen: 479 kW (651 PK)
Aantal cilinders: 12
Motorinhoud: 5.000 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Interieur
Interieur: Beige, Leder
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Bovendien zijn de wielkasten achter uitgebreid om de magnesiumwielen te bedekken die zijn geschoeid met Pirelli P Zero 345/55VR15-banden, terwijl de voorbanden zijn verkleind tot 225/50VR15 (normaliter 240/55VR15 rondom). Er werden stijvere schokdempers gemonteerd maar de rijhoogte bleef hetzelfde. De remschijven en klauwen zijn verbetert en de instelbare voorspanning was in het systeem verwerkt. De oorspronkelijke eigenaar liet zich niet verleiden door Koenigs uitgebreide reeks upgrades voor het interieur, dat standaard werd gelaten. Koenig is niet langer actief in de prestatie conversie business, wel leveren en maken ze nog onderdelen voor Ferrari’s, dus deze unieke 512BBi vertegenwoordigt een zeldzame kans om een van Koenigs meesterwerken te bemachtigen.
Furthermore, the rear wheel arches have been extended to cover the magnesium wheels fitted with Pirelli P Zero 345/55VR15 tires, while the front tires have been reduced to 225/50VR15 (normally 240/55VR15 all around). Stiffer shock absorbers were installed, but the ride height remained the same. The brake discs and calipers were improved, and the adjustable preload was integrated into the system. The original owner was not tempted by Koenig's extensive range of interior upgrades, which were left standard. Koenig is no longer active in the performance conversion business, but they still supply and manufacture parts for Ferraris, so this unique 512BBi represents a rare opportunity to acquire one of Koenig's masterpieces.
Darüber hinaus wurden die hinteren Radkästen erweitert, um die Magnesiumräder abzudecken, die mit Pirelli P Zero 345/55VR15-Reifen ausgestattet sind, während die Vorderreifen auf 225/50VR15 verkleinert wurden (normalerweise 240/55VR15 rundum). Es wurden steifere Stoßdämpfer installiert, aber die Fahrhöhe blieb gleich. Die Bremsscheiben und -sättel wurden verbessert, und die einstellbare Vorspannung wurde in das System integriert. Der ursprüngliche Eigentümer ließ sich nicht von Koenigs umfangreicher Palette an Innenraum-Upgrades verführen, die standardmäßig gelassen wurden. Koenig ist nicht mehr im Leistungskonversionsgeschäft tätig, stellt aber weiterhin Teile für Ferraris her und liefert diese, sodass dieses einzigartige 512BBi eine seltene Gelegenheit darstellt, eines von Koenigs Meisterwerken zu erwerben.
Welkom bij Kaevecars! Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto's, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je bent hier 7 dagen per week van harte welkom om onze bijzondere collectie te bewonderen.
Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder de zorgen en het gedoe?
Nick & Maurik bieden de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook collecties in consignatie aan. Van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk en drukbezochte showroom. Wij zorgen ervoor dat jouw auto onder de juiste aandacht komt. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het gehele verkoopproces uit handen. Ontdek de voordelen van consignatieverkoop en laat ons je...
Meer informatie:
https://www.kaevecars.com/occasions-kopen/37471067