Algemene informatie
Merk: Ferrari
Model: Dino
Type: 246 GT - M-Series - Giallo Senape - Italian Delivered -
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: sep. 1970
Tellerstand: 20.917 km
Kleur: Giallo Senape
Kenteken: DZ-96-87
Technische informatie
Vermogen: 142 kW (193 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.418 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 1.150 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German Below.
Built by History. Driven by Passion.
Op 2 december 1970 nieuw geleverd in Rome, is deze Ferrari Dino 246 GT M-serie uitgevoerd in een van de zeldzaamste en meest betoverende kleuren ooit uit Maranello: Giallo Senape. Slechts 64 Dino’s zijn oorspronkelijk af fabriek gespoten in dit gedurfde, mosterdgele kleurenschema — en dit exemplaar verliet de fabriek met een even zeldzaam wit interieur. Dat maakt deze configuratie uitzonderlijk gewild én verzamelwaardig.
Het interieur is inmiddels professioneel opnieuw gestoffeerd in zwart, maar de originele ‘Bianco’-bekleding is bevestigd in de fabrieksdocumentatie — een unieke kans om de auto terug te brengen naar zijn uiterst zeldzame originele combinatie. Niet dat het nodig is — in zijn huidige vorm is hij werkelijk oogverblindend.
Als M-serie model neemt deze Dino een bijzondere plek in binnen de evolutie van de 246 GT: het perfecte brugmodel tussen de vroege L-serie en de meer gangbare E-serie. Hij combineert technische verbeteringen met de pure esthetiek van de vroege modellen — algemeen beschouwd als het ideale compromis in de Dino-lijn, zowel om te bezitten als om te rijden.
Wat chassis #01360 werkelijk onderscheidt, is zijn buitengewone verhaal. In de jaren ‘70 gestolen en herkend onder een nieuw chassisnummer #02108, bleef zijn ware identiteit decennialang verborgen — tot Ferrari Classiche in actie kwam. In 2019 voerde de fabriek een grondig onderzoek uit, bevestigde de oorspronkelijke identiteit van de auto en herstelde officieel het originele chassisnummer. Vandaag draagt deze Dino opnieuw trots zijn correcte stempel — bevestigd én gedocumenteerd door Ferrari Classiche — waarmee hij zijn rechtmatige plek in de geschiedenis van het merk herwint.
Tussen 2017 en 2020 onderging de auto een volledige restauratie bij Classic Car Service in België. Elk detail werd met uiterste zorg en precisie aangepakt — van de onberispelijke carrosserie en perfecte pasvorm tot het volledig gereviseerde motorische hart. Het resultaat is meer dan een prachtige Dino: het is een messcherpe, responsieve en hartveroverende rijervaring — precies zoals het ooit bedoeld was.
Vergezeld...
Meer informatie:
https://coolclassicclub.com