Jaguar "E" Type 3.8 FHC- Nut & Bolt Restored - Triple

€ 152.500

Prijs:
€ 152.500
Sinds:
40 dagen
Gezien:
2 keer
Adverteerder:
Cool Classic Club B.V.
Plaats:
NAARDEN
Telefoon:
0352031753
Activiteit:
6 jaar actief op Marktnet
Jaguar "E" Type 3.8 FHC- Nut & Bolt Restored - Triple Webers -

Algemene informatie
Merk: Jaguar
Model: "E" Type
Type: 3.8 FHC- Nut & Bolt Restored - Triple Webers -
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: jun. 1963
Tellerstand: 25.443 km
Kleur: Opalescent Gunmetal (grijs metallic)

Technische informatie
Vermogen: 195 kW (265 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.800 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Interieur
Interieur: Rood, Leder
Aantal zitplaatsen: 2

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank


Comfort & Interieur
  • Armsteun voor
  • Lederen bekleding
  • Toerenteller

Exterieur
  • Metallic lak

Overig
  • 3 punts veiligheidsgordel
  • analoge klok

English/German Below.

"Every Jaguar Can Do Things Machines Can’t"

Voor iedereen die droomt van een Jaguar E-Type, eindigt de zoektocht meestal bij de heilige graal: de Series 1 Coupé met 3.8 liter. Een sierlijke roofdier die het best tot zijn recht komt als het in beweging is. Deze specifieke schoonheid zag op 30 mei 1963 voor het eerst het levenslicht in Coventry, klaar om de wereld te veroveren. Haar reis begon in stijl, in Long Beach, Californië, waar een zekere G. Lowe ongetwijfeld met kloppend hart wachtte op zijn nieuwe aanwinst. De perfecte match voor een leven vol zon, snelheid en glamour aan de Amerikaanse Westkust.

Na een trans-Atlantische reis naar Frankrijk kreeg ze een tweede leven. Een grootschalige nut-and-bolt-restauratie heeft haar niet alleen hersteld, maar verbeterd. Drie Weber-carburateurs, een sterkere radiator en een hogere compressie zorgen voor prestaties die zelfs moderne auto’s het nakijken geven. Dit is geen museumstuk. Dit is een machine die gemaakt is om te rijden – en te regeren.

De cijfers kloppen: matching numbers, Heritage Certificate. Maar het zijn niet de feiten die haar uniek maken, het is hoe ze je laat voelen. Dat tikkeltje schaarste, die mix van rauwe kracht en elegante lijnen. Een erfstuk dat wacht op iemand die haar echt begrijpt.

"Built to outperform, designed to outshine."

--

English.

"Every Jaguar Can Do Things Machines Can’t"

For anyone who dreams of a Jaguar E-Type, the search usually ends at the holy grail: the Series 1 Coupe with a 3.8-liter engine. A graceful predator that truly comes into its own when it’s on the move. This specific beauty first saw the light of day on May 30, 1963, in Coventry, ready to conquer the world. Her journey began in style, in Long Beach, California, where a certain G. Lowe was no doubt eagerly awaiting his new acquisition. The perfect match for a life full of sunshine, speed, and glamour on the American West Coast.

After a transatlantic journey to France, she was given a second life. A thorough nut-and-bolt restoration not only restored her, but improved her. Three Weber carburetors, a stronger radiator, and higher compression deliver performance that even modern cars envy. This is not a museum piece. This is a machine made to drive—and to...

https://www.coolclassicclub.com