Algemene informatie
Merk: Jaguar
Model: XK
Type: 150 DHC - Overdrive - Matching Numbers - Perfect Condition -
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: jun. 1960
Tellerstand: 95.383 mijlen
Kleur: British Racing Green
Kenteken: DR-22-30
Technische informatie
Vermogen: 162 kW (220 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.781 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewichten
Ledig gewicht: 1.370 kg
Laadvermogen: 400 kg
GVW: 1.770 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German below
De XK150 was de opvolger van de XK120 en XK140. De typenaam verwees naar de topsnelheid van de auto's in mijlen per uur. In werkelijkheid haalde de 150 die snelheid net niet, maar met 135 mph was het destijds wel een van de snelste productieauto's ter wereld.
Bij die teleurstelling hield het echter niet op, want wat zijn het prachtige auto's! En laten we eerlijk zijn. 135 mph in een XK150. Harder hoef je echt niet. De XK150 onderscheidt zich van zijn voorgangers door zijn gebogen voorruit, die in plaats van een gesplitst raam uit één geheel bestaat. De motorkap van de XK120 werd in tweeën gedeeld en voorzien van een sierstrip, wat ook resulteerde in een iets bredere grille. De voorruit werd iets naar achteren verplaatst, waardoor de voorkant ook nog iets langer lijkt.
Onze XK 150 3.8 DHC komt van Eberhard Thiesen en is volledig gerestaureerd naar originaliteit, inclusief een heritage certificaat die aangeeft dat de auto matching numbers heeft. Of u nu een solide XK150 zoekt of gewoon de opwinding wilt ervaren van het rijden in een echte klassieker, deze Jaguar biedt het allebei. Over de carrosserie of techniek hoeft u zich bij dit exemplaar geen zorgen meer te maken. En zodra u op de snelweg in overdrive op de invoegstrook de stuurbekrachtiging voelt, verdwijnen alle zorgen tegelijkertijd.
Bent u de eerste die dit komt ervaren?
---
English.
The XK150 succeeded the XK120 and XK140. The type name referred to the cars' top speed in miles per hour. In reality, the 150 didn't quite reach that speed, but at 135 mph, it was still one of the fastest production cars in the world at the time.
But that disappointment was soon forgotten, because what beautiful cars they are! And let's be honest. 135 mph in an XK150. You really don't need to go any faster than that. The XK150 distinguishes itself from its predecessors with its curved windshield, which is one piece instead of a split screen. The bonnet of the XK120 was divided into two and adorned with a decorative strip, which also resulted in a slightly wider grille. The windshield was moved slightly backwards, making the...