Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: 1939
Tellerstand: 8.727 mijlen
Kleur: Donker blauw
Kenteken: LA-23-57
Technische informatie
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Interieur
Interieur: Donker blauw, Leder
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
*Lagonda LG6 4½ Litre Short Wheelbase Drophead Coupé*
Soms sta je oog in oog met een auto die zoveel klasse en historie uitstraalt, dat je even stilvalt. Dit is zo’n auto. Een hele imposante wagen. Een Lagonda LG6 4½ Litre Short Wheelbase Drophead Coupé uit 1939.
Dit is een van de ongeveer 30 exemplaren ooit gebouwd. Een auto die aristocratisch overkomt, maar met de brute kracht van een echte Britse sportwagen uit de jaren 30. Recente facturen laten zien dat specialisten deze Lagonda (technisch) uitvoering onder handen namen. De rekeningen ter waarde van circa 135.000 euro worden bij de auto geleverd.
De term "Matching Numbers" is hier absoluut van toepassing. Deze Lagonda heeft nog steeds zijn originele motor en dat is uitzonderlijk als we bedenken dat deze auto inmiddels bijna 90 jaar oud is en belangrijke historische gebeurtenissen heeft doorstaan.
*Een Lagonda met stijl en prestige*
Deze Lagonda werd op 12 september 1939 nieuw geleverd aan Kol. Mark Mayhew, een pionier in de autosport en een man die deelnam aan races zoals de Gordon Bennett Race en de Parijs-Madrid rally. Met andere woorden: een autoliefhebber pur sang.
In 1959 verhuisde de auto naar Nottingham en in 1963 werd hij verkocht aan een Amerikaanse eigenaar. Daar kwam de Lagonda in handen van Harold Happe, de Amerikaanse secretaris van de Lagonda Club. Een stukje historie dat laat zien dat deze auto altijd geliefd is geweest onder echte kenners.
*Volledig gedocumenteerd – Tot in Detail*
De documentatie van deze auto is uitzonderlijk compleet. Er zitten een berg oude foto’s en tijdschriftartikelen waarin deze auto terug te vinden is. Inclusief een originele Lagonda-brochure uit die tijd. Bovendien zijn er talloze rekeningen en correspondentie bewaard gebleven – een ongekende hoeveelheid informatie die deze Lagonda nóg specialer maakt.
*Een restauratie van wereldklasse*
Een auto als deze verdient alleen het allerbeste, en dat heeft hij ook gekregen. De Belgische pre-war specialist die de restauratie uitvoerde, heeft geen enkel detail overgeslagen. Van het plaatwerk tot de lak, van het chroomwerk tot het interieur – alles is met de grootste zorg aangepakt.
En dat zie je. De lijnen van de carrosserie zijn perfect, de lak heeft een diepe glans, en het chroomwerk straalt alsof de auto net uit de showroom is gekomen. Dit is een Lagonda die je zonder enige twijfel zou kunnen presenteren op Goodwood Revival of Pebble Beach Concours d'Elegance.
*Waarom is deze Lagonda zo speciaal?*
-Zeer zeldzaam: Slechts ongeveer 30 exemplaren gebouwd
-Matching Numbers: Originele motor uit 1939
-Historisch belang: Eerste eigenaar was een beroemde autosportpionier
-Volledig gedocumenteerd: Met talloze...
Meer informatie:
http://www.gallery-aaldering.com