Algemene informatie
Merk: Land Rover
Model: Defender
Type: Pick-up Tophat - Fully Handbuilt - Hot Cammed LS3
Carrosserievorm: Pick-Up (grijs kenteken)
Bouwjaar: nov. 1984
Tellerstand: 23.021 km
Kleur: Porsche Slate Grey
Kenteken: BK-59-PG
Technische informatie
Vermogen: 405 kW (550 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 6.200 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Laadvermogen: 1.190 kg
GVW: 1.190 kg
Interieur
Interieur: Rood, Leder
Aantal zitplaatsen: 3
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
English/German
--
A Tophat speaks louder than words.
De Land Rover Defender. Een auto die synoniem stond voor snorkels, bull bars, lieren, loopgraven en de savanne in Afrika. Tegenwoordig heeft de gemiddeld Nederlandse Defender het wat makkelijker. De steilste helling is de brug van de Prinsengracht en offroad door het zandpaadje naar paardrijles is ook wel heel wat, Boudewijn! Maar ach, de Defender is en blijft, praktische overwegingen daargelaten, een icoon!
De vier- of vijfpit zelfontbranders lenen zich prima voor het kruipen door modder en op lage toeren veel kracht leveren. Het nadeel is dat 100 km/h bereiken minder vlot gaat dan de gemiddelde baardgroei en dat ze de wegligging hadden van een tiener die voor het eerst na de Corona crisis de kroeg uit loopt. Tophat heeft het Defender icoon de ‘AMG-tjes en SVR’ren’ doen lachen met kiespijn. Hoe? Een LS3, hot-cammed, gekoppeld aan een Tremec 6 bak, ademend door een opmaat gemaakt side pipe systeem met klep, uiteraard. Nodig? Neuh. Leuk? Gadverdamme wat goed!
En nou kan je tegenwoordig aardig kruisjes zetten bij bijvoorbeeld Designo van de G, maar niets kan tippen aan de Top(hat). Carbon widebody fenders, Detroit custom wielen (1 off), volledig custom onderstel, vliegtuig zekeringen op het dashboard met de aero klokken van Singer én een volledig -met de hand gemaakt- aluminium dashboard. De plankjes achterin? Gemaakt van ruim 100 jaar oud hout uit een Wijnchateau, uiteraard. Dat maakt die straight-piped V8 wel weer een beetje chique richting de schoonfamilie! Er past overigens prima een kerstboom achterin, dus hij kan onder de boom voor papa zelf. Zien we je snel?
--
A Tophat speaks louder than words.
The Land Rover Defender. A car that was synonymous with snorkels, bull bars, winches, trenches and the savannah in Africa. Nowadays, the average Dutch Defender has it a little easier. The steepest slope is the bridge of the Prinsengracht and going offroad through the sandy path to horse riding lessons is quite something, Boudewijn! But hey, the Defender is and remains, apart from practical considerations, an icon!
The four- or five-cylinder diesel engine is ideal for crawling through mud...