Algemene informatie
Merk: Maserati
Model: 4.18v Biturbo
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: jun. 1991
Tellerstand: 97.081 km
Kleur: Dark Acquamarina (blauw metallic)
Kenteken: 81-HB-PV
Technische informatie
Vermogen: 164 kW (223 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 1.996 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewichten
Ledig gewicht: 1.340 kg
Laadvermogen: 391 kg
GVW: 1.731 kg
Interieur
Interieur: Donkerblauw, Velours
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
Maserati, het klinkt al prachtig. Het is niet alleen een merknaam, Maserati is een verhaal. Een verhaal van wereldsterren en adel. Om te beginnen bij Graaf Marchese Diego de Sterlich Aliprandi als financier en coureur van de fabriek in 1926 tijdens de eerste GP van Monaco. Maar ook politieke bemoeienis. Zo was Evita Peron een grote klant net zoals de Shah van Perzië .... Verdiept u er eens in en Maserati is een verhaal!!
Wie in de jaren 90 een stijlvolle auto koos met bijna ingetogen verschijning die kwam bij Maserati terecht.
Prachtige afwerking en vakmanschap te ervaren bij het instappen.....
Maar men koos de Maserati ook omdat het een volbloed is! Met zijn 1996cc V6 met dubbele turbo een pijlsnelle sportwagen.
De eerste versnelling links onder verraadt al dat deze 4.18v bedoeld is om sportief bereden te worden. Vermogen is ruim royaal te noemen met zo'n 220pk. (ter vergelijking had de BMW 325i op dat moment 170pk en was al bloedsnel in onze optiek)
Bijzonder is het productieaantal; 77 stuks zijn er geproduceerd omdat de 4.18v alleen beschikbaar was voor de italiaanse markt.
Voor overige landen had Maserati de 422 als alternatief waarvan er 978 stuks zijn geproduceerd. Die welliswaar hetzelfde vermogen had maar het zonder ABS en instelbaar veersysteem moest stellen. Andere verschillen waren de diepere bumpers en zijskirts, een subtiele achterspoiler op de kofferdeksel en de airintake in de motorkap (later ook te zien bij de 4.24v/430-4v).
Een zeldzame verschijning is het altijd geweest. Hoeveel er overgebleven zijn, daar kunnen we alleen maar naar gissen.
De hier getoonde 4.18v is prachtig en verzorgd, recent voorzien van een beurt met distributie. Aan de nieuwe eigenaar om de Maserati bij te houden, te koesteren en om van te genieten.
* Afleverpakket bestaande uit de beurt, nieuwe APK en met aanvullende garantie tegen meerprijs
* Verlengde garantie mogelijk via Autotrust (www.autotrust.nl)
*...
Meer informatie:
https://www.jaccodeboer.com