Mercedes-Benz 280 SL Pagode - Dutch Delivered - 3 Owner -

€ 119.500

Prijs:
€ 119.500
Sinds:
37 dagen
Gezien:
7 keer
Adverteerder:
Cool Classic Club B.V.
Plaats:
NAARDEN
Telefoon:
0352031753
Activiteit:
6 jaar actief op Marktnet
Mercedes-Benz 280 SL Pagode - Dutch Delivered - 3 Owner -

Algemene informatie
Merk: Mercedes-Benz
Type: 280 SL Pagode - Dutch Delivered - 3 Owner -
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: nov. 1968
Tellerstand: 83.823 km
Kleur: Arabergrau Metallic (grijs metallic)
Kenteken: 50-96-FZ

Technische informatie
Vermogen: 124 kW (168 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.800 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 4 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Interieur
Interieur: Rood, Leder
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank


Comfort & Interieur
  • Airco
  • Armsteun voor
  • Hoofdsteunen voor
  • Lederen bekleding
  • Toerenteller

Exterieur
  • Metallic lak
  • Mistlampen voor

Overig
  • 3 punts veiligheidsgordel
  • analoge klok
  • Radio
  • USB aansluiting
  • vouwdak

"The one is a sports car with limousine comfort, the other a comfort limousine with sports car performance. Which one will you choose?" - Mercedes-Benz

Als klap op de vuurpijl lanceerde Mercedes na het grote succes van de 230 SL en 250 SL ook vanaf 1967 de 280 SL W113. Gewacht op, voor veel van ons, het beste voor het laatst. Een grotere 2,8L met 20 extra stijgende Stuttgartse paarden en een waanzinnig snerpende 6-in-lijn maakte voor veel mensen het verschil en daardoor werd dit model direct een groot succes.

Het chassis was een verkort chassis van de W111 S-klasse generatie, en de M180 was in werkelijkheid een doorontwikkelde vliegtuigmotor. Verlengde neus, groot bakelieten stuurwiel, achterwielaandrijving, en door haar populariteit heeft het model een bijnaam afgedwongen: de Pagode. De bijnaam 'Pagode' dankt de modelreeks W113 aan de gewelfde vorm van het dak, die doet denken aan het dak van de tempels in het Verre Oosten... moeten we nog meer zeggen?

Die van ons komt van de bovenste plank! Origineel geleverd in Nederland eind 1968 en sindsdien in bezit geweest van slechts 3 blije eigenaren. Bij de laatste eigenaar is dit exemplaar professioneel gespoten in het Arabergrau Metalic, wat in combinatie met het rode interieur deze al stijlvolle Pagode nog meer karakter geeft. Uitzonderlijk onderhouden, wat je iedere seconde merkt achter het stuur. Bent u de eerste die dit komt ervaren?

--

English.

"The one is a sports car with limousine comfort, the other a comfort limousine with sports car performance. Which one will you choose?" - Mercedes-Benz

As the cherry on top, Mercedes launched the 280 SL W113 in 1967 after the great success of the 230 SL and 250 SL. For many of us, they saved the best for last. A larger 2.8L engine with 20 additional roaring Stuttgart horses and an insanely sharp-sounding inline-6 made all the difference for many people, making this model an instant success.

The chassis was a shortened version of the W111 S-Class generation, and the M180 was, in reality, an advanced development of an aircraft engine. With its elongated nose, large Bakelite steering wheel, rear-wheel drive, and immense popularity, the model earned itself a nickname: the Pagoda. The nickname ‘Pagoda’...

https://www.coolclassicclub.com