Mercedes-Benz 280 SL Pagode - Hardtop - Well Documented -

€ 112.500

Prijs:
€ 112.500
Sinds:
3 maanden+
Gezien:
3 keer
Adverteerder:
Cool Classic Club B.V.
Plaats:
NAARDEN
Telefoon:
0352031753
Activiteit:
6 jaar actief op Marktnet
Mercedes-Benz 280 SL Pagode - Hardtop - Well Documented -

Algemene informatie
Merk: Mercedes-Benz
Type: 280 SL Pagode - Hardtop - Well Documented -
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: feb. 1971
Tellerstand: 40.634 mijlen
Kleur: Grau Blau Metallic (blauw metallic)
Kenteken: AE-40-36

Technische informatie
Vermogen: 136 kW (185 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.778 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 4 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 1.360 kg

Interieur
Interieur: Beige, Leder
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank


Comfort & Interieur
  • Airco
  • Armsteun voor
  • Hoofdsteunen voor
  • Lederen bekleding
  • Radio CD-speler
  • Toerenteller

Exterieur
  • Metallic lak
  • Mistlampen voor

Veiligheid
  • Cruise control

Overig
  • 3 punts veiligheidsgordel
  • analoge klok
  • Radio
  • USB aansluiting
  • vouwdak

English/German Below.

De Mercedes 280 SL Pagode. Een plaats van aanbidding voor cabriolet fans.

Begin jaren '60 zocht Walter Hitzinger, de baas van Mercedes, naar een middenweg tussen de 300 SL Gullwing (traag vliegend) en de 190 SL, die eigenlijk was voorbehouden aan vrouwen met grote zonnehoeden. In 1963 presenteerden ze dan de W113, die in de volksmond al snel de "Pagode" werd genoemd, dankzij de vorm van de hardtop die erbij werd geleverd voor de wintermaanden. Nu, bijna 60 jaar later, een absolute cult. Daar zijn we het helemaal mee eens!

Het chassis was een verkort chassis van de W111 S-klasse generatie, een M180 zes-in-lijn die eigenlijk een doorontwikkelde vliegtuigmotor was. Verlengde neus, groot bakelieten stuurwiel, achterwielaandrijving... Moeten we nog meer zeggen?

Die van ons? Een keurig grau blau metallic op beige leren exemplaar dat al 25 jaar lang in Nederland blije kilometers maakt. Uitgerust met airco, Becker radio, een tracking systeem, cruise control en van voor tot achter een RVS uitlaatsysteem. In Nederland altijd onderhouden door een bekende Mercedes-Benz specialist die dit exemplaar heeft gezegend voor haar nieuwe avontuur.

Halt die Klappe und nimm mein Geld!

--

English.

The Mercedes 280 SL Pagoda: A place of worship for convertible fans.

In the early '60s, Walter Hitzinger, the head of Mercedes, sought a middle ground between the 300 SL Gullwing (slow-flying) and the 190 SL, which was essentially reserved for women with large sun hats. In 1963, they presented the W113, which was quickly nicknamed the "Pagoda" due to the shape of the hardtop that came with it for the winter months. Now, almost 60 years later, it is an absolute cult classic. We completely agree!

The chassis was a shortened version of the W111 S-class generation, featuring an M180 inline-six engine that was essentially a further developed aircraft engine. Extended nose, large Bakelite steering wheel, rear-wheel drive... Do we need to say more?
Ours? A neatly kept grau blau metallic on beige leather example that has happily...

https://www.coolclassicclub.com