Carrosserievorm: Coupé
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Bouwjaar: 1966
Tellerstand: 15.540 km
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Kenteken: PO-29-87
*Porsche 911 2.0 Coupé 1965 – De vader van alle 911 modellen*
1965. De Beatles stonden op 1 met Ticket To Ride!, mensen keken ademloos naar de eerste ruimtewandelingen en in Zuffenhausen werd een icoon geboren: de Porsche 911.
En dit exemplaar? Deze prachtige 911 werd gebouwd op 12 november van dat jaar, en is dus een van de allereerste 911’s. En dan ook nog eens in misschien wel de meest begeerlijke uitvoering denkbaar: Slate Grey met Pepita bekleding. Steve McQueen had het niet beter kunnen kiezen.
*Volledig gerestaureerd en gereviseerd door specialisten*
Deze Porsche 911 is in 2024 volledig en met precisie gerestaureerd en gereviseerd door gerenommeerde specialisten. Daardoor staat hier een prachtige Porsche bij ons in de showroom te schitteren. Daarnaast is deze 911 matching numbers. Motor en chassis zijn dus precies zoals ze in 1965 samen het levenslicht zagen.
*Prachtige carrosserie*
De carrosserie? Alsof u zó de IAA van Frankfurt in 1965 oploopt. Strakke lijnen, perfect passende panelen, diep glanzende lak. Het chroom is fris en fonkelt ons tegemoet. Het wordt overduidelijk dat specialisten deze Porsche veel goeds hebben gedaan.
Stap in en u wordt begroet door het iconische pepita-patroon op de stoelen, een combinatie van stijl en sportiviteit. Het dashboard is puur, overzichtelijk en klassiek Porsche. Alles voelt fris en nieuw aan, maar ademt toch die unieke jaren zestig-vibe.
*Matching numbers en rijdt fantastisch*
De motor? Dat is de originele 2.0-liter luchtgekoelde zescilinder boxermotor met 130 pk. Deze hoeveelheid klinkt uiteraard tegenwoordig niet veel misschien, maar mensen vergeten een belangrijk punt. Deze Porsche weegt minder dan een gemiddelde boodschappenwagen van tegenwoordig. En als u de sleutel omdraait, dan wordt het meteen duidelijk dat het zeker geen boodschappenwagen met drie cilinders is. Het is eigenlijk ook geen ‘auto’, het is een stuk geschiedenis die u koestert. Het iconische luchtgekoelde 911-geluid borrelt achterin alsof hij al weet dat hij eigenlijk legendarisch is. Het is als een hond die wenst uitgelaten te worden, hij staat te trappelen om ervandoor te gaan. Zo rijdt deze 911 overigens ook. Door de revisiewerkzaamheden voelt geheel heel solide aan. De motor start onmiddellijk, loopt voortreffelijk op alle zes cilinders en het is een genot om een fris gerestaureerde auto te rijden.
Eenmaal onderweg merken me onmiddellijk het lage gewicht en de korte wielbasis. Een ding wordt duidelijk: dit is de oer-911, de standaard voor alle anderen die volgden. Rijden met deze short-wheelbase 911 is iets wat u minstens één keer in uw leven gedaan moet hebben. De balans, de besturing, de pure mechanische beleving: het is Porsche op zijn puurst. En in deze staat, showroomvers, strak, met de volledige restauratiedocumentatie is het een gewilde Porsche.
*Neem contact op met Gallery Aaldering*
Bent u ook verliefd geworden op deze vroege Porsche 911, recentelijk gerestaureerd en gereviseerd, en met matching numbers? Neem vandaag nog contact op met ons, wij helpen u graag verder. Is Brummen te ver...
Meer informatie:
http://www.gallery-aaldering.com