Porsche 911 2.7 S Targa

€ 79.950

Prijs:
€ 79.950
Sinds:
3 jaar
Gezien:
3 keer
Adverteerder:
Cool Classic Club B.V.
Plaats:
NAARDEN
Telefoon:
0352031753
Activiteit:
6 jaar actief op Marktnet
Porsche 911 2.7 S Targa

Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Bouwjaar: feb 1977
Tellerstand: 121.552 km
Kleur: Zwart
Kenteken: 57-YD-86

Technische informatie
Vermogen: 155 kW (211 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.678 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Gewichten
Ledig gewicht: 1.120 kg
Laadvermogen: 268 kg
GVW: 1.388 kg

Interieur
Bekleding: Leder
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: gekeurd tot apr 2021
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 250): Afleverpakket: Nieuwe APKVolle tank


Comfort & Interieur
  • Elektronische climate control
  • Lederen bekleding

Exterieur
  • Bumpers in carrosseriekleur

- English/German below -

– The 911 G-model, a car for heroes.

Waar staat de ‘G’ voor? Ganz geile Karre! Man, wat kunnen de Duitsers toch heerlijke auto’s maken. De Amerikanen vonden de cabriolet niet veilig genoeg, en kwamen met een aluminium rollbar. Die Ami’s, hebben wel gezorgd dat een van de grootste iconen van Porsche werd geboren; de Targa.

Deze super coole classic is namelijk afkomstig van een van onze vaste partners; Lusso Classics. Zij hebben de auto 4 jaar geleden uit the USA gehaald en hebben de auto op het interieur na zo goed als nut & bolt gerestaureerd met nieuwe onderdelen. Dan weer even over de Amerikanen en hun wetgeving. De USA-spec 911 2.7S was origineel een geknepen paardje. De onze is helemaal teruggebracht met Europese nokkenassen, normale zuigers, om het zo weer een Duitse volbloed te maken. Het gave aan deze auto is dat hij origineel tripe-black geleverd is. Dat betekent zwart interieur, exterieur (en rollbar), zwarte kap en zwarte achterkant van de wielen. Daarom is deze matching auto zo enorm gewild als klassieker. Nu nog een nieuwe eigenaar met snelle zonnebril en een geoefende knipoog die harten veroverd bij de stoplichten.
Zien we je snel?

– Da Vinci was first considered an artist, then an engineer. What’s your opinion Herr Porsche? Is there any difference? –

--

– The 911 G-model, a car for heroes. –

What does the “G” stand for? Ganz geile Karre! Man, how the Germans can make wonderful cars. The Americans found the convertible not safe enough, and came up with an aluminum rollbar. Those Americans, however, did ensure that one of Porsche’s greatest icons was born; the Targa.

This super cool classic comes from one of our regular partners; Lusso Classics. They brought the car from the USA 4 years ago and restored it with new parts as good as nut & bolt except for the interior. Then again about the Americans and their legislation. The USA-spec 911 2.7S was originally a pinched horse. Ours was brought all the way back with European camshafts, normal pistons, to make it a German thoroughbred again. The cool thing about this car is that it was originally delivered tripe-black. That means black interior, exterior (and rollbar), black hood and black rear of the wheels. That’s why this matching car is so hugely sought after as a classic. Now we need a new owner with fast sunglasses and a practiced twinkle in his eye who will conquer hearts at the...

https://www.coolclassicclub.com