Porsche 911 T 2.0 LWB - Nut & Bolt Restored - Matching -

€ 125.000

Prijs:
€ 125.000
Sinds:
3 maanden+
Gezien:
1 keer
Adverteerder:
Cool Classic Club B.V.
Plaats:
NAARDEN
Telefoon:
0352031753
Activiteit:
6 jaar actief op Marktnet
Porsche 911 T 2.0 LWB - Nut & Bolt Restored - Matching -

Algemene informatie
Merk: Porsche
Model: 911
Type: T 2.0 LWB - Nut & Bolt Restored - Matching -
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: dec. 1970
Tellerstand: 400 km
Kleur: Hellelfenbein

Technische informatie
Vermogen: 81 kW (110 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.000 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 4

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank


Comfort & Interieur
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Armsteun voor
  • Hoofdsteunen voor
  • Lederen bekleding
  • Toerenteller

Overig
  • 3 punts veiligheidsgordel
  • analoge klok
  • Radio

English/German below.

Het is zondagochtend net voor zonsopgang. Alle kinderen liggen nog op één oor, maar jij staat al opgewonden naast je bed. Je hebt beloofd croissants te halen voor het zondags ritueel, maar stiekem weet iedereen in het gezin dat jij niet zo vroeg voor die vier croissants. Sinds enkele weken heb je een droom verwezenlijkt: je hebt een sixties Porsche 911T gekocht. Je staat voor je glimmende bolide en kijkt met een brede glimlach naar de auto. Hoog tijd om te doen waarvoor de 911T echt gemaakt is: touren. Twee uur heen rijden, een kwartiertje bij de bakker, de croissants vergeten en met een verse jus d’orange, weer terug.

Deze 911T is niet zomaar een auto; ze heeft in zes jaar tijd een uitgebreide restauratie ondergaan, waarbij ongeveer 2500 arbeidsuren zijn geïnvesteerd. In mei 2022 was het meesterwerk eindelijk voltooid, en nu verkeert de auto nagenoeg in nieuwstaat. Elk onderdeel is zorgvuldig gereviseerd of gerepareerd, met gebruik van originele onderdelen van Carmax, een leverancier die Porsche tijdens de productie voorzag van moeren, schijven en bouten. De restauratie had als doel de originele fabrieksstandaard te repliceren, en dat is gelukt. De motor is gebouwd door SSP Knut Grave, en de auto beschikt over matching numbers, de originele Hellelfenbein kleur, een originele Becker radio, leren riemen voor bagage en achterstoelen, basket weave deurpanelen, en origineel gereedschap met diverse handleidingen.

Dus, terwijl je weer onderweg bent naar een bakker vier dorpen verderop om wel met croissants thuis te komen, geniet je van de perfectie en het vakmanschap van je 911T. Elke kilometer voelt als een eerbetoon aan de jaren van liefde en zorg die in deze auto zijn gestoken. Dat maakt je zondags ochtendrit niet alleen een plezier, maar een viering van een droom die werkelijkheid is geworden.

--

English.

It is Sunday morning just before sunrise. All the kids are still fast asleep, but you’re already up and excited next to your bed. You promised to get croissants for the Sunday ritual, but secretly everyone in the family knows that you’re not up so early just for those four croissants. For a few weeks now, you have fulfilled a dream: you’ve bought a sixties Porsche 911T. You stand in front of your shiny car and smile broadly at it. It’s high time to do what the 911T was really made for: touring....

https://www.coolclassicclub.com