Rolls-Royce Silver Ghost Tourer - Full Restoration by A.J.

N.o.t.k.

Prijs:
N.o.t.k.
Sinds:
2 jaar
Gezien:
1 keer
Adverteerder:
Cool Classic Club B.V.
Plaats:
NAARDEN
Telefoon:
0352031753
Activiteit:
6 jaar actief op Marktnet
Rolls-Royce Silver Ghost Tourer - Full Restoration by A.J. Glew - Derby delivered

Algemene informatie
Merk: Rolls-Royce
Model: Silver Ghost Tourer
Type: - Full Restoration by A.J. Glew - Derby delivered
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: feb. 1922
Tellerstand: 5.408 km
Kleur: Crème en Zwart

Technische informatie
Vermogen: 37 kW (50 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 7.428 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Interieur
Interieur: Burgundy Red, Leder
Aantal zitplaatsen: 4

Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank


Comfort & Interieur
  • Armsteun achter
  • Lederen bekleding
  • Stuurbekrachtiging
  • Toerenteller

Exterieur
  • Open dak

Overig
  • two tone kleur

German/English below

The expression of the absolute exceptional - Rolls Royce

De jaren 20, een eeuw geleden. De tijd van korsetten, hyperinflatie en art deco. Ook werd het de ‘roaring twenties’ genoemd, iets waar Rolls Royce duidelijk niet aan mee deed. Zij produceerde al sinds 1907 de Silver Ghost. De naam refereerde aan de 7.5 liter grote 6-in-lijn die ondanks zijn enorme slagvolume, fluister stil was. Extraordinary stealthiness, only for the executives, Sir! Ook daar was niets aan overdreven, want waar het gemiddeld jaarsalaris toen 1.201 dollar was, kocht je bij de heren Rolls en Royce alleen het chassis met motor voor 10.200 dollar. De koets werd elders met de hand voor je gebouwd. Ook die moest je uiteraard nog afrekenen.

Omdat de vraag, ondanks de exorbitante prijs, zo enorm was, opende Rolls Royce in 1921 een fabriek in Derby, Verenigd Koninkrijk. Daar werd de laatste generatie van de Silver Ghost geproduceerd. De onze? Gelukkig nog gewoon in Derby, Verenigd Koninkrijk geproduceerd. En die, die zijn zelfs nog op de dag van vandaag, toch een stuk gewilder dan de Springfield. Ieder chassis werd minimaal 100 miles gereden voordat ze werden goedgekeurd; De ‘Spirit of Ecstasy’ werd nog met de hand gevormd en afgewerkt. Niks vernikkeld, écht zilver, bukkend over je enorm chrome grill. Wat? Gewoon ontzettend chique!

Die van ons is in 2014/2015 geheel nieuw opgebouwd en gereviseerd bij A.J. Glew tot een prachtige Open Tourer. Dé gerenommeerde Engelse partijen met nog het oude ambacht. Uiteindelijk is er meer dan 1.500 man-uur en 585.000 euro besteed aan onze Silver Ghost. Máár, dan heb je wel één van de, zo niet dé, mooiste Silver Ghost die er op Europese bodem rondrij-uh-fluistert! Alles is functioneel, klaar om je mee terug te nemen naar het échte autorijden.

Now get your cigars and tophat, your driver knows how to find us.

--

English

The expression of the absolute exceptional - Rolls Royce

The 1920s, a century ago. The time of corsets, hyperinflation and art deco. It was also called the 'roaring twenties', something Rolls Royce clearly did not participate in. They had been producing the Silver Ghost since 1907. The name referred to the 7.5 litre 6-in-line which, despite its huge swept volume, was whisper-quiet. Extraordinary stealthiness, only for the executives, Sir! This was no...

https://www.coolclassicclub.com