Algemene informatie
Carrosserievorm: Stationwagon
Bouwjaar: mrt. 1977
Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1978
Tellerstand: 19.102 km
Kleur: Bruin
Kenteken: 29-PU-87
Technische informatie
Vermogen: 49 kW (67 PK)
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 1.498 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Ledig gewicht: 960 kg
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 7
APK: gekeurd tot sep. 2025
Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 50 afleverkosten.
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Saab 95 L V4
* Uitgebreid gerestaureerd
* LHD
* Perfecte passingen
* Lederen bekleding
Deze auto is echt in TOP staat, geheel gedemonteerd en alles waar mogelijk vernieuwd.
Draagarmen, vering en remtechniek gepoedercoat
Alle beweegbare scharnierpunten opnieuw verzinkt.
Nieuwe lederen bekleding origineel Saab.
Saab 95, het combimodel van Saab 96, is ontworpen door de bekende industrieel ontwerper Sixten Sason en geproduceerd door Saab tussen 1960 en 1978. Saab 96 was een doorontwikkeling van Saab 93 en had grote overeenkomsten met zijn voorganger, die op zijn beurt was een verdere ontwikkeling van Saab's eerste personenauto - Saab 92. In 1967 schakelden ze over van tweetaktmotoren naar de V4-motor. In de afgelopen jaren werd de stationwagen de 95 L V4 stationwagen genoemd, omdat de motor van de auto wat meer pk's (68 pk) kreeg en op verschillende punten verbeterde. Deze auto's zijn herkenbaar aan de dikkere bumpers en waren het topmodel van de Saab 95. De Saab 96 was een zeer succesvolle raceauto, vooral in de rally. Hoogtepunten zijn onder meer de overwinningen van Erik Carlsson in de RAC-rally in 1960, 1961 en 1962, de rally van Monte Carlo in 1962 en 1963. Stig Blomqvist won in de RAC-rally in 1971 en de Zweedse rally in 1971, 1972 en 1973. De laatste grote overwinning was de Zweedse rally in 1976, met Per Eklund achter het stuur. In veel van deze rally's fungeerden de stationwagens, Saab 95, als servicewagens en moesten ze net zo hard rijden als de wedstrijdwagens om op tijd de volgende fase te bereiken voor reserveonderdelen en onderhoud. Deze dienstauto's waren vaak beter afgesteld dan de raceauto's om zware lasten aan te kunnen. Mooie exemplaren, zoals deze auto, volledig functioneel en zonder roest, zijn tegenwoordig zeldzaam.
Sinds de restauratie is de auto zorgvuldig onderhouden en door omstandigheden maar weinig mee gereden.
Na de top restauratie spreekt het voor zich dat het lakwerk en de carrosserie in een geweldige conditie verkeren. De passingen van de dorpels, spatborden, portieren, motorkap, kofferdeksel en de grille zijn perfect.
Deze geweldige Saab verkeert in zeer goede staat en de auto rijdt geweldig. Deze combi toont als een plaatje en de motorruimte is fraai gedetailleerd. De auto is voorzien van verchroomde wieldoppen, Vredestein Sprint Classic-banden. Daarnaast beschikt de Saab over koplampwissers en heeft achter uitzetbare tochtruiten. Deze geweldige ‘95 Combi’ staat klaar om van te genieten, een mooier exemplaar is vrijwel niet te vinden!
Saab 95L V4
* Extensively restored
* LHD
* Perfect Fits
* Leather furnishing
This car is really in TOP condition, completely disassembled and everything renewed where possible.
Suspension arms, suspension...
Meer informatie:
https://hetautohuis.nl/occasions/41170587