Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: aug. 2024
Modeljaar: 2023
Tellerstand: 1.000 km
Kleur: Lagoon Blue
Kenteken: GGB-53-J
Technische informatie
Vermogen: 90 kW (122 PK)
Koppel: 150 Nm
Aantal cilinders: 3
Motorinhoud: 1.497 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 7,0 s
Topsnelheid: 209 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 535 kg
GVW: 535 kg
Afmetingen (LxBxH): 358 x 184 x 113 cm
Wielbasis: 253 cm
Interieur
Interieur: Bruin, Leder
Milieu
CO2-uitstoot: 130 g/km
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7 l/100km (1 op 14,3)
Brandstofverbruik in de stad: 6,5 l/100km (1 op 15,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,5 l/100km (1 op 11,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 2.950 afleverkosten.
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Fabrieksgarantie: Ja
Morgan is in 1909 ontstaan door de productie van een driewieler en tot 1936 produceerde Morgan alleen maar driewielige voertuigen. Midden jaren '50 verdween de driewieler van het toneel en het duurde tot 2011 voordat er weer een Morgan met drie wielen in het programma kwam, de iconische Morgan 3 Wheeler. De productie voor de Europese markt stopte in 2020 en we moesten tot 2022 wachten op de opvolger, de Morgan Super 3.
Het design is herkenbaar maar er is ook duidelijk te zien dat we naar een volledig nieuw model kijken. De motor huist nu onder het neusdeksel en er is gekozen voor een watergekoelde 1.500 cc driecilinder die officieel 118 pk levert. In een licht voertuig als de Super 3, die slechts 635 kg weegt, zorgt dat voor uitstekende prestaties. En qua beleving zijn de prestaties nog indrukwekkender omdat je enorm laag bij de grond zit en volledig in de buitenlucht. Bij legale snelheden biedt de Super 3 dus al heel veel plezier!
Bij het ontwerp van de nieuwe Super 3 heeft het ontwerpteam goed nagedacht over de bruikbaarheid van de Morgan. Men heeft gekeken en geluisterd naar de wensen van de eigenaren. Veel eigenaren vinden het leuk om mooie trips te maken met hun Morgan en dan moet er ook wat meegenomen kunnen worden. Daarom heeft men speciale bagagerekken ontwikkeld voor zowel de zijkant als op de achterzijde, zoals we...