Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: sep 2009
Tellerstand: 41.064 km
Kleur: Zwart metallic
Kenteken: KR-380-H
Technische informatie
Vermogen: 331 kW (450 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.797 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,1 s
Topsnelheid: 312 km/u
Maten
Wielbasis: 236 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.370 kg
Laadvermogen: 310 kg
GVW: 1.680 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Alcantara
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 298 kg
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,8 l/100km (1 op 7,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German below
All the lust allowed by law. – Porsche
Waar logica toch plaats maakt voor verlangen. Waar lijnen al tijden tijdloos zijn en waar proporties corresponderen met obesitas billen. En dan het ruwe vermogen, wat je tot bijna 9.000 RPM blijft duwen; Tenenkrommend en sodeju, wat gaat dat snel…. Bij ons in het clubhuis is een Porsche al gauw een beetje gewoon. Totdat we kennismaakten met de 997.2 GT3….
De voorkant onthult al dat dit geen “gewone” 911 is . Zodra je langszij loopt verklapt de mooi gevormde strijkplank achterop al het een en ander. Nee Roderick, dat is niet een snelbinder voor de golftas. Dat is downforce, iets wat je écht nodig hebt met dit apparaat! De 3.8 boxer kreeg na de facelift 15 PK extra, wat het totaal optelt naar 450 trappelende paarden uit de Stuttgart stal.
En dan waarom geen GT3 RS? Nou, die van ons kan, indien je alle knopjes op standje ‘braaf’ hebt staan, ook nog gebruikt worden zonder niergordel! Wanneer je het ‘Sport’ knopje omzet, lijkt het alsof de Porsche eindelijk mag doen waarvoor ze echt is gemaakt. Klamme handjes, kriebelende onderbuik en vooral heel veel glimlachen uitdelen. Haar onderstel is dusdanig, dat het uitbreken in een klaverblad voortaan gemakkelijk met je gaspedaal kan.
En...