Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: jan. 2009
Modeljaar: 2009
Tellerstand: 66.715 km
Kleur: Zilver
Technische informatie
Vermogen: 283 kW (385 PK)
Koppel: 400 Nm
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.824 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 2970 km/u
Ledig gewicht: 1.540 kg
GVW: 1.540 kg
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
VERKOOPINFORMATIE
“It all starts with a dream”
Dit is een tekst van een oude Porsche poster waarop een kleine jongetje verlekkerd naar een 911 staat te kijken. Het zou zo maar een foto kunnen zijn van vandaag, want menig autoliefhebber kijkt heden ten dage nog net zo naar een Porsche. Die blik hebben we al een paar keer gezien van mensen die toevallig onze nieuwste aanwinst zagen staan. En zo’n, beetje hebberige, blik is niet verwonderlijk, want wie wil nou niet de eigenaar worden van een sublieme Porsche cabriolet?
We hebben het hier over de Porsche 997 Carrera 4S van de tweede (en nog meer verbeterde) serie, met eerste afgiftedatum januari 2009, uitgevoerd in het prachtige warme GT-zilver en een zwart vollederen interieur. Bij deze opties bleef het zeker niet, want de eerste en Duitse eigenaar vinkte zo ongeveer alles wat er te bestellen viel, op de lijst aan. Teveel om hier weer te geven, dus kijkt u maar eens in onze “opties en accessoires” kolom. Allemaal prachtige, zelfs enkele unieke opties, die het bezit en rijden van zoiets moois nog aantrekkelijker maken. Een paar unieke opties even benadrukt: wat dacht u van een geweldige en pure handgeschakelde zes-versnellingsbak? In een tijd dat een automatische versnellingsbak het meest wordt verkocht, kiest de sportieve rijder toch altijd voor een heerlijke handbak? Het verleden leert dat echte liefhebbersauto’s zoals deze Porsche er ook een van is, en die hiermee zijn uitgerust, altijd uniek blijven en dus ook gezocht zijn door een aantal liefhebbers. Daarnaast zijn er nog een aantal opties zoals de prachtige sportstoelen, het goed in de hand liggende en met suède bekleedde sportstuur en idem pookknop, en de ook weinig voorkomende, in kleur gespoten interieurdelen. Allemaal erg smaakvol gekozen opties.
En dan de uitvoering: de S, wat wil zeggen de brede carrosserie, die de auto een nog beter uiterlijk geeft dan de standaarduitvoering en de 4, wat natuurlijk staat voor 4-wielaandrijving. Deze combi maakt deze auto tot een zeer gewild en uniek exemplaar, en hoort daarmee thuis bij de echte Porsche liefhebber die al deze zaken op waarde weet te schatten.
Wie dat ook konden waren de vorige eigenaren, te beginnen bij de levering door Porsche Zentrum München. Deze hebben voor de eerste eigenaar ook het onderhoud uitgevoerd totdat deze blijkbaar verhuisde en een collega dealer het overnam. In 2002 werd de auto gekocht door een Nederlandse liefhebber die, én door de Duitse dealer, én door Porsche Centrum Amsterdam een zogenoemde 111 punten check liet uitvoeren, waarbij de fraaie cabrio als het ware binnenste buiten werd gekeerd. De eindconclusie was dat het volgens deze Porsche vakmensen een in alle opzichten perfecte auto is. Porsche Centrum Gelderland heeft daarna in juni 2022 bij kilometerstand 43432, en in maart 2024 bij kilometerstand 62184, nog het voorgeschreven onderhoud uitgevoerd. Facturen en afgestempelde boekjes zijn natuurlijk aanwezig, want zonder komt zo’n auto niet bij ons naar binnen. Wij konden onlangs, na overigens lang twijfelen van de...
Meer informatie:
http://www.bloemendaalcs.nl