Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Bouwjaar: sep. 2003
Tellerstand: 83.040 km
Kleur: Groen
Kenteken: JD-712-N
Technische informatie
Vermogen: 187 kW (254 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.946 cc
Aandrijving
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 205/40 R18
Bandenmaat achter: 245/40 R18
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 245 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 377 x 164 x 142 cm
Wielbasis: 251 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.275 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 1.375 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO₂-uitstoot: 285 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,92 l/100km (1 op 8,4)
Brandstofverbruik in de stad: 15,57 l/100km (1 op 6,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,82 l/100km (1 op 10,2)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
Nu beschikbaar via Veban Motorsport, jouw specialist in Renault Sport en Alpine:
‘’one of a kind’’
Dat is wat deze Clio V6 Phase 2 is! Met zijn groene kleur en zwarte accenten is het een echte ‘attention grabber’.
Toen Axel Breun als designer naar Renault Sport kwam had hij al een voorliefde voor de Twingo, echter vond hij dat de motor enorm achterliep op het design ervan. Hij besloot dus te gaan zoeken voor een waardige motor om in de Twingo te plaatsen. Even later kwam hij op het idee om een middenmotor in de Twingo te plaatsen, net zoals Renault dat deed met de Renault 5 Turbo. Na diverse autobladen onderzocht te hebben kwam hij tot de conclusie dat de Ferrari 308 dezelfde wielbasis had, Eureka! Axel ging opzoek naar 2 donor auto’s om zo zijn visie in werkelijkheid te brengen, echter is dit er nooit van gekomen. Renault-sport deed wat jaren later de Clio 2 introduceren, maar kwamen echter wat sportief imago te kort. Axel kreeg de klus om dat op te lossen, en zo werd het idee voor de Clio V6 tot leven gebracht.
De Clio kent 2 Phases. De Phase 1 werd samen met TWR tot leven gebracht en was...
Meer informatie:
http://www.vebanmotorsport.com