Citroën Brommobiel AMI AMI | 100% Elektrisch | (bj 2022)

€ 7.895

Prijs:
€ 7.895
Hoogste bod:
Nog niet geboden
Sinds:
4 dagen
Gezien:
15 keer
Adverteerder:
Automobielbedrijf Aart Vos B.V.
Plaats:
GENDEREN
Telefoon:
0416351105
Activiteit:
15 jaar actief op Marktnet
Citroën Brommobiel AMI AMI | 100% Elektrisch |

Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback
Bouwjaar: feb. 2022
Modelreeks: sep. 2020 - dec. 2024
Tellerstand: 15.822 km
Kleur: Blauw

Technische informatie
Brandstofsoort: Elektrisch
Transmissie: Automaat
Topsnelheid: 45 km/u
Ledig gewicht: 395 kg
Wielbasis: 173 cm

Interieur
Interieur: Antraciet, Leder

Milieu
CO₂-uitstoot: 0 g/km

Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers

Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)

Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 495): Service Pakket Basic: *Afleveringsbeurt conform fabrieksvoorschrift *Bovag 40 punten check *6 maanden garantie *Minimaal halve tank brandstof *APK-keuring (minimaal 10 maanden) *Reinigen interieur- exterieur *Tenaamstelling van het kenteken *Vrijwaren inruilauto
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (6 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt; Nieuwe APK


Exterieur
  • LED achterlichten
  • LED koplampen
  • Panoramadak

Interieur
  • Kunstlederen bekleding

De kleine dondersteen is zo gek als een Citroën maar kan zijn en blijkt heel vernuftig in elkaar te zitten. Neem de portieren. Aan de bestuurderskant gaat de deur tegen de rijrichting open (een zogenaamde suïcide door) en aan de ­bijrijderskant zitten de scharnieren op de conventionele positie. Reden? Zo hoeft­ ­Citroën maar één soort portier te maken, dat past namelijk links en rechts. Of neem de voor- en achterkant. De panelen zijn identiek, alleen de lampen verschillen. De klapraampjes in de deuren roepen ­nostalgische gevoelens op bij voormalige 2CV-rijders en de simpele buitenspiegels hadden ook op een brommer kunnen zitten. De 14-inch wielen met banden in de maat 155/65R14 staan helemaal op de hoeken en doen niet onder voor de wielen van een vroege C1. Alles bij elkaar zet de Ami je een beetje op het verkeerde been, omdat hij er uitziet als een ‘echte’ auto. Met zijn lengte van 2,41 meter is hij tien centimeter korter dan de eerste Smart en 18 centimeter smaller. In de hoogte scheelt het één centimeter in het voordeel van de Smart.

In het interieur voert minimalisme hoogtij. Het infotainmentsysteem haal je uit je broekzak en klem je vast in de smartphonehouder, die zowel voor Apple als voor ­Android geschikt is. Voor de weergave van geluid ben je dan aangewezen op de luidsprekertjes in de telefoon, oordopjes of een kekke Bluetooth-speaker van Citroën. Die past in de houder achter het kleine ­instrumentarium. De info bestaat uit de ­actieradius, de snelheid, de kilometerstand en in welke modus de transmissie staat. Die bedien je met drie druktoetsen links van je stoel: D, N en R.

De zittingen doen denken aan de plastic kuipjes in een voetbalstadion, maar ze zijn wel voorzien van dunne kussens en hoofdsteunen. Er zijn druktoetsen voor de verwarming, een ventilator (in beide gevallen komt de lucht uit dezelfde sleuf onder de voorruit) en voor de alarmlichten. Om de deur weer te openen, trek je aan een oranje lus die uit het portier steekt. Ook is er een usb-poort om het infotainmentsysteem op te laden. Over opladen gesproken: dat kan alleen aan een normaal stopcontact, via een drie meter lang snoer (niet met een ­oprolautomaat) dat in de auto zit. Wat ­opvalt, is de enorme hoeveelheid beenruimte voor de passagier, die ook deels dienst kan doen als bagageruimte, want verder is er geen plek om spullen op te bergen.

Starten gaat volledig analoog, met een ­ouderwetse sleutel in het...

Meer informatie:
https://aartvos.nl/voorraad/44240682

Advertentienummer: 94979539