Algemene informatie
Segment: Tour
Bouwjaar: aug. 1985
Kleur: M Livery
Kenteken: MV-39-GR
Technische informatie
Vermogen: 66 kW (90 PK)
Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 987 cc
Transmissie: Handgeschakeld
Wielbasis: 155 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 2
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German Below.
In de jaren 1920 schakelde Bayerische Motoren Werke noodgedwongen van vliegtuigmotoren naar motorfietsen – een gouden zet, zo bleek al snel. Dit nieuwe segment bood BMW niet alleen een uitweg, maar ook een lucratief nieuw avontuur.
In 1983 lanceerde BMW de K100, een krachtpatser met de beroemde “Flying Brick”-motor. Misschien niet de mooiste, maar wel de betrouwbaarste. En nu hebben we bij de Cool Classic Club een wel heel bijzondere uitvoering: een volledig gecustomized exemplaar in Scrambler-stijl.
Waarom is deze K100 uniek?
Het lakwerk is uitgevoerd door een professioneel atelier, en onder de tank ligt een opnieuw opgebouwde 987cc viercilinder met nieuwe brandstofinjectoren voor de beste prestaties. Er is gebruikgemaakt van enkel high-end onderdelen, zoals:
een YSS-achterdemper,
een volledig gereviseerde voorvork,
Continental Twinduro-banden,
Brembo-remmen,
en een krachtige, gemodificeerde 4-1 uitlaat met dB-killer, zonder in te boeten op de krachtige klank.
Daarnaast zijn onderdelen zoals de waterpomp, radiateur, pakkingen, distributieketting en slangen allemaal vernieuwd om deze “Flying Brick” in topvorm te houden.
Klaar voor nieuwe avonturen? Deze unieke K100 is geregistreerd in Nederland en staat te popelen om de weg op te gaan!
--
English.
In the 1920s, Bayerische Motoren Werke was forced to switch from aircraft engines to motorcycles – a golden move, as it soon turned out. This new segment not only provided BMW with a way out but also a lucrative new venture.
In 1983, BMW launched the K100, a powerhouse featuring the famous “Flying Brick” engine. Perhaps not the most beautiful, but certainly the most reliable. And now, at Cool Classic Club, we have a very special version: a fully customized Scrambler-style model.
Why is this K100 unique?
The paintwork was done by a professional atelier, and under the tank lies a rebuilt 987cc four-cylinder engine with new fuel injectors for optimal performance. Only high-end components were used, including:
a YSS rear shock absorber,
a fully overhauled front fork,
Continental Twinduro tires,
Brembo brakes,
and a powerful, modified 4-1 exhaust with dB killer, without compromising its strong sound.
Additionally, parts such as the water pump, radiator, gaskets, timing chain, and hoses have all been replaced to keep this “Flying Brick” in top shape.
Ready for new adventures? This unique K100 is registered in the Netherlands and eager to hit the road!
--
German.
In den 1920er Jahren musste Bayerische Motoren Werke gezwungenermaßen von Flugzeugmotoren auf Motorräder umstellen – ein goldener Schachzug, wie...