Segment: All-road
Bouwjaar: 2025
Modeljaar: 2025
Kleur: 5 Kleuren
Vermogen: 62 kW (84 PK)
GVW: 223 kg
Fabrieksgarantie: 72 maanden
De Suzuki Vstrom 800 is leverbaar in 5 kleuren en tevens als 35kw versie beschikbaar.
de V-Strom 800, die het Adventure Sport-range van het merk komt versterken. Met zijn energieke prestaties, ongekend comfort en uitgebreide elektronische rijdersondersteuning treedt de nieuweling in de voetsporen van de originele V-Strom 1000 uit 2002, maar met hetzelfde doel: in ongekend comfort lange afstanden afleggen. De V-Strom 800 is technisch nauw verwant aan de eerder geïntroduceerde Suzuki V-Strom 800DE.
Technische highlights 2024 Suzuki V-Strom 800
776 cc paralleltwin met 270°-ontstekingsinterval, gepatenteerde Suzuki Cross Balancer en standaard Bi-directional Quickshifter
Ook standaard met instelbare rijmodi, ABS en Traction Control
Framegeometrie gericht op comfort, met aangepaste zitpositie 5-inch TFT-kleurendisplay met USB-aansluiting en functie voor pop-upwaarschuwingen
LED-verlichting, in hoogte verstelbaar groter windscherm en aluminium gegoten velgen, verkrijgbaar in drie kleuren
Uitbreiding V-Strom-familie
De Suzuki V-Strom 800 is de nieuwe aanwinst in Suzuki’s Adventure Sport-range, met toonaangevende techniek, excellente prestaties en een zeer uitgebreide standaarduitrusting. Dit volledig nieuwe model wordt naast de V-Strom 800DE gepositioneerd, maar is meer gericht op straatgebruik. De nieuwe V-Strom 800 heeft eigenschappen die aantrekkelijk zijn voor zowel ervaren als beginnende motorrijders met een A2-rijbewijs.
De Suzuki V-Strom 800 heeft de gloednieuwe paralleltwin van 776 cc, een stijf en licht frame en een geoptimaliseerd rijwielgedeelte voor maximaal comfort in een rechte lijn en uitstekende prestaties in bochten. Hij is wendbaar om moeiteloos haarspeldbochten te nemen en schenkt vertrouwen om toch ook buiten de gebaande wegen te rijden.
‘All Roads Merge’
De nieuwe V-Strom 800 is ontwerpen volgens het productconcept ‘All Roads Merge’. Met die filosofie wordt de veelzijdigheid van de V-Strom 800 aangetoond.
De V-Strom 800 presteert dan ook uitstekend op verschillende ondergronden en biedt daarmee rijders een gevoel van vrijheid en zelfverzekerdheid voor avontuurlijk rijden.
De V-Strom 800 is ontworpen voor het afleggen van lange afstanden, maar laat zich ook moeiteloos door druk verkeer sturen in het woon-werkverkeer. Deze motorfiets markeert een opwindend nieuw tijdperk in het segment van sportieve adventure-motorfietsen.
Hoogtepunten, naast de krachtbron en de geoptimaliseerde framegeometrie, zijn onder andere de uniek gevormde aluminium swingarm van dit model, vierzuiger radiaal gemonteerde remklauwen aan de voorzijde, een 19-inch gegoten aluminium 7-spaaksvelg aan de voorzijde en 17-inch achter, upside-down voorvork (SHOWA) met aan de voorzijde instelbare veervoorspanning en aan de achterzijde een met de hand verstelbare veervoorspanning en instelbare ingaande demping.
Ook is de V-Strom 800 standaard voorzien van geavanceerde elektronische rijdersassistentiesystemen zoals de Suzuki Drive Mode Selector, het Suzuki Traction Control System, Suzuki’s Bi-Directional Quick Shift-systeem, ABS in twee standen en het Ride-by-Wire Electronic Throttle System. Andere kenmerken zijn het in hoogte verstelbare grotere windscherm, LED-verlichting en een 5-inch TFT-kleurendisplay.
Paralleltwin en transmissie
Suzuki’s 776 cc paralleltwin heeft dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Het maximumvermogen bedraagt 62 kW (84,3 pk) bij 8.500 toeren per minuut, maar er is ook een vermogensversie van 35 kW (47,5 pk) voor A2-rijbewijshouders.
De nieuwe...