Kavel Italië met 2 historische raceauto's, verzamelmodellen in schaal 1:43:
A) Minichamps
zeldzaam verzamelmodel
-Lancia Stratos Stradale
Exclusief model AutoHebdo
Editie 7 /red
Beperkte serie 999 stuks
- schaal: 1:43
- code : 433 125024
- verzamelmodel
- zeer goed/ongebruikt
- verpakking: marginale gebruikssporen
B) Maserati A6GCS nr. 66 - 1953
Florio kenteken
- tweezits racewagen
- schaal 1:43
- Witte doos
- code: WBS042
- zeer goed/ongebruikt
- verpakking: marginale gebruikssporen
- De Lancia Stratos, geproduceerd in 492 exemplaren en zeer gewild bij sportwagenverzamelaars van over de hele wereld, is een sportwagen geproduceerd door de Italiaanse autofabrikant Lancia van 1973 tot 1975. Hij is ontworpen door Marcello Gandini voor Bertone en uitgerust met motor en versnellingsbak V6 Ferrari Dino uitdrukkelijk om op te vallen in rally's. Vanaf de tweede helft van de jaren 70 behaalde de door het Lancia HF-raceteam voorbereide versie, de Stratos HF, een lange reeks successen waardoor hij de geschiedenis van de discipline binnenging. Hij maakte gebruik van een 4,3-liter V8-motor die tot 540 pk kon leveren, een vermogen waarmee de Stratos in 3,3 seconden van 0 naar 100 km/u sprint en een topsnelheid van 273 km/u bereikt.
- De A6 GCS is een tweezits racewagen gebouwd door Maserati van 1947 tot 1953.
Er zijn 15 exemplaren geproduceerd, waarvan er twee zijn geëxporteerd naar Brazilië en één naar de Verenigde Staten van Amerika.
De afkorting stond voor “Alfieri” (Alfieri Maserati), “6 cilinders”, “gietijzer” (het materiaal van de basis), “racen” en “sport”. Tussen 1947 en 1948 werden twee modellen bestuurd door Alberto Ascari en Luigi Villoresi; de laatste zegevierde in deze twee seizoenen in het Italiaanse kampioenschap. Door het verwijderen van de bijrijdersstoel en de machines die voor wegraces werden gebruikt, kon het model als eenzitter deelnemen aan het Formule 2-kampioenschap. Het was de laatste auto ontworpen door de gebroeders Maserati, namelijk Ernesto, Ettore en Bindo Maserati, voordat ze het familiebedrijf verlieten. Het project werd bijgestaan door Alberto Massimino, destijds technisch directeur van het bedrijf.
De cilinderinhoud was 1978,7 cm³ en hij leverde een vermogen van 130 pk bij 6000 tpm. De boring en slag van de cilinders waren respectievelijk 72 en 81 mm. De compressieverhouding was 11:1. Hij had zes cilinders in lijn en de maximumsnelheid lag tussen de 190 en 205 km/u.
- De foto's maken integraal deel uit van de beschrijving.
- Voor bestemmingen buiten het vasteland, inclusief eilanden en overzeese gebieden,
er kunnen extra kosten van toepassing zijn.
- Verzending met tracking
Meer informatie:
http://www.catawiki.nl